Bra start på dagen..

Fick idag avslag på min länsrättsansökan trots att så väl ansvarig läkare samt sakkunnig läkare sa att det var riskfritt....Återigen gör Länsrätten en annan "medicinsk"bedömning, och jag kan inte se någon annan anledning till avslaget än att det är antingen rent personligt eller att de fått för sig att vara hårda mot vissa patienter och jag är en av dem..Ganska tydligt är dock att vissa personer kan hitta på vad som helst under pågående vård och ändå få igenom sina ansökningar i rätten, medans vissa kan sköta sig exemplariskt i åratal utan några framgångar det knäppa är att det egentligen inte tycks vara i relation till den brottslighet som föranledde beslutet om vårdöverlämnandet, utan det är mer godtyckligt än så...typ rättens personliga åsikter om förövare, brottslighet och eventuella brottsoffer...Strafftänkande skulle man ju kunna "köpa" men det är nog egentligen inte så heller....


Jag återkommer senare med mer mentalbloggiatri....

Kommentarer
Postat av: ssspatient

Jag håller med dig, länsrätten har detta år betett sig väldigt konstigt, avslagit grejor som annars skulle vara självklara..



Det är helt absurt!



Länsrätten börjar att likna ett drakar & demoner spel, där ens rättigheter, skyldigheter & liv, bestäms av en tärning...

2008-12-17 @ 10:27:11
URL: http://ssspatient.tk
Postat av: Lisa

Det finns skrämmande exempel på Länsrättens bedömningar så ta det inte personligt. Beklagligt är det i alla fall.

2008-12-17 @ 11:37:24
Postat av: Christina

Ibland efterlyser man lite, endast ett embryo av kunskap hos vissa av landets länsrätter. Kunskap av juridik förvisso, men även kunskap av det de är satta att besluta om. I detta fall psykiatri. De styrs av rädsla och politik dessvärre. Har kommit i kontakt med otaliga rätter i mitt arbete men länsrätter är under all kritik. Undrar varför....borde man inte tillskansa sig lite självinsikt iaf?

2008-12-17 @ 12:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0