Lördag...

Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt...Allt är bra och mys ju...Men jag känner ansvar gentemot mina trogna läsare att komma med lite cynism och kritik ändå...Jag börjar då med att säga att jag läste i smålandsposten att 13 nötkreatur dött o mjältbrand i halland, det känns ju inget bra för mig som hypokondriker att läsa att mjältbrand kommit till sverige...Eller har det kanske funnits hela tiden? Jag vet inte, jag vill nog inte veta heller...Jag tror nog att det ät bättre att leva lyckligt ovetandes om hälsofarorna...

Vi på avdelningen, iaf ett antal av oss patienter samt ett par i personalen har bestämt oss för att börja leva nyttigare med att införa LCHF diet på avdelningen, iallfall för oss som vill testa på det..Det är en knäpp idé då den går emot ALLT vad man lärt sig om dieter, men har tydligen bra verkan inte bara för övervikt utan för kroppen i övrigt, goda resultat har setts på fibriomyalgi och diabetes...Grejen är att man ska undvika socker och kolhydrater och äta en massa fett och så...Efter nyår kör vi igång! Blir intressant som socialpsykiatriskt test om inte annat... Kosten på hispan överlag är ju inte den mest näringsrika och nyttiga då typ allt är sönderkokt och flottigt och inte minst äckligt- På min nuvarande avd har maten alltid varit bra dock förutom dagen jag fick hjärnsläpp och gjorde surkålskryta...*WTF was I thinking?*


Sen får jag passa på att som första rättspsykspatient gratulera maltesen Kevin för sin Idolvinst. Jag tyckte att de flesta i årets idol lät likadant, för utom mjölbypajases och Robin B som jag tyckte knäckte med sin version av "Fields of Gold"

Nu ikväll kommer det bli soft..ska se på nån film kanske, eller sjunka ner med gitarren och sjunga lite...kanske mina två favvvolåtar "Bara om min älskade väntar" och "Du vet väl om att du är värdefull"...Kommer softa i vilket fall som helst.

Kommentarer
Postat av: Christina

Tycker jag du gör rätt i....softar alltså....så även jag.....framför tv:n....är nog många som inte orkar annat en vinterkväll som denna. Ha en trevlig kväll.....undrar varför du inte sjunger "Memory".....:)

2008-12-13 @ 18:01:55
Postat av: stef

surkålskryta...WTF was I thinking? Hur är det med hälsan egentligen?

2008-12-13 @ 19:22:13
Postat av: Christina

Tänkte bara på vilken mysig frukost det kan bli....the utan socker och en ostmacka utan macka....brer man smör på osten då eller? Tycker det låter som GI...eller har jag fel????

2008-12-14 @ 19:03:40
Postat av: Pat Punkt svarar

Ja christina du har fel, det är inte som GI

2008-12-14 @ 19:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0