Måndag på Hispa


Återigen kunde jag inte gå på friskis, vilket var synd då jag verkligen tycker om det där. Det är kul att studsa runt i gympasalen graciöst likt en galen balett-premier (förste dansare), om det nu ändå vore såväl...Åren på hispa har gjort mig smidig som ett bankvalv, men jag är på väg att bli smidigare nu när jag håller igång sådant, kanske kan jag komma ner i klass med kassaskåpssmidighet i stället...

Måndagar innebär även musikgrupp på hispa med den dynamiska duon Conny & Tommy, två sköna lirare, den ena fotbollsleghendar från Österspojklag och den andre dansbandslegend, bägge tillhör åldersgruppen 30++ *host* Men är både en värdefull tillgång till kliniken! Vi övade idag in jullåtar till klinikens julfest, bla "o Helga natt" som jag nästan sjöng mig yr på *ler sött* Det är ju en bit kvar till Pavarotti, Jussi Björling klassen, men skam den som ger sig. Tyvärr är julfesten även detta är en tillställning för slutet sällskap så inga biljetter finnes till försäljning, men säkert kan gruppen bokas via socioterapin för mindre och större spelningar...*ler sött*

min far, den lille spjuvern har varit på möte hos socialstyrelsen idag, antagligen har de tröttnat på hans klagande och tänkt "bjuder vi in fanskapet kanske han blir tyst" eller så är det så vi hoppas att de börjar lyssna, min far ringde och beskrev mötet som bra och det hade verkat givande! Kul att de börjar lyssna på fasgubben, han är ju trots allt intelligent och kunnig. En rolig anekdot, som jag inte vet till 100% om den är sann, far hävdar att den är sann, mor nekar till anklagelsen. Tydligen hörde min far att min mor sa till en kompis i telefon då de nyss träffats att: "Han är ju inte snygg, men han är ju snäll mot barnen"  *ler sött*. Men 30 års äktenskap talar väl sitt tydliga språk...(att kon producerar mjölk är ju viktigare än att den är söt).

En dag närmre.......

I inlåst tillstånd

Pat Punkt

Kommentarer
Postat av: stef

Det var inte i telefon utan din mor träffade en bekant på Ikea. Hon trodde inte jag hörde. Så det är sant, i alla fall är min minnesbild sådan

2008-12-08 @ 21:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0