onsdag..Hispaliv, eller?

Hispaliv byter namn till såpa på hispan? Eller nej..jag bara skojade, jag är bara så trött på att vi patienter mer eller mindre behandlas som barn, typ "det vi inte vet har vi inte ont av". Vissa dagar, framförallt vissa arbetspass gör ju inte personalen annat än sitter inlåsta på kontoret ock kuckilurar...Jag vet ju att de har en del att prata om som vi i patient gruppen inte ska höra, så som sekretess saker gällande patienter etc, men övriga saker som rör avdelningen eller kliniken anser jag att vi patienter borde ingå i diskussionerna, vi är inga barn, de flesta är t.om skapligt vettiga i kolan på de flesta avdelningar, iaf då de är väl medicinerade..Hur som haver ska man inte behandla vuxna människor som barn och tro att de inte känner av mentaliteten...

Idag har det varit hispahajk på stan, ätit mat (dålig kebab på skabbigt ställe) maten får 1 injektion av 5 möjliga. Och sen shoppades julklapp till mina päron och en liten julklapp till mys (bara en liten) sen köpte jag en weird massage grej man ska ha på huvudet, typ en stålmojäng som ser ut som en visp typ, men den var jättemysig och kändes bra och var dessutom billig. Köpte nya kuddar med då de hade erbjudande i stan och mina börjar ge med sig, samt att jag vill ha många kuddar, det är mysigt med kuddar (Nu lät jag ju nästan som en fullblods psycho)
Det är ju iaf rätt skönt att komma ner på stan och vandra på gatorna som vanligt folk. Träffade på en av Länsrättens ordförande som brukar vara här, men skulle nicka och hälsa som man gör om man är väluppfostrad vek han undan blicken och gick förbi..Jag vet inte ifall han vart skraj eller ifall han tyckte att det skulle vara tystnadsplikts kränkande att hälsa på stan? Vet inte...

Har spelat rövar-mulle för första gången idag..förlorade...tycker inte om rövar-mulle...*sliter håret i förtvivlan*

Imorrn ska jag laga thailändsk fiskgryta med ris sen hoppa ner i bassängen o gympa..Ser fram emot vattengympan det är både jobbigt och kul och avslappnande på samma gång så jag kan rekomendera er alla att ta på er badmössorna och badbyxorna och joina oss i poolen..Eller jaa...joina mig, jag är ju ensam där...


Kommentarer
Postat av: stef

Tystnadsplikten innebär att man som tjänsteman inte hälsar först, däremot kan man besvara hälsningar

2008-12-03 @ 18:35:13
Postat av: Lisa

Kan det vara så att personalen inte vill föra öppna diskussioner om klinik och ledning för patienternas skull? Vore hemskt att vara inlåst och veta men ändå inte kunna påverka sin situation. Skulle kännas fruktansvärt otryggt.

2008-12-03 @ 19:27:24
Postat av: Christina

Håller med Stef och vill påstå att om man inte besvarar en hälsning är man inte bara ouppfostrad, man är dessutom obildad. Men det kanske är detta man får leva med, både inom och utom hispan.Det är synd om människorna...

2008-12-03 @ 21:47:46
Postat av: Lilla My

Jag har oxå en stålvisp, inte testat ännu dock. Den brummar

2008-12-04 @ 11:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0