PP svar till Kommentar..

Lisa skrev: Kan det vara så att personalen inte vill föra öppna diskussioner om klinik och ledning för patienternas skull? Vore hemskt att vara inlåst och veta men ändå inte kunna påverka sin situation. Skulle kännas fruktansvärt otryggt.

Pat punkt: Ja så är det säkert, men återigen är vi inga barn och hur illa det än är på kliniken så har nog majoriteten här varit med om bra mkt värre situationer..Och är det en massa lednings tjafs etc borde vi veta det med, för att förbereda oss för saker som ev. kan ske etc... Jag är lite allergisk mot det ständiga omyndigförklarandet av oss patienter..Att vara sjuk altrnativt tillfrisknad på hispan betyder inte att det är bättre att leva i det blå, lyckligt ovetandes..Jag förstår att det fungerar så, men jag köper det inte... Trevlig Helg på dig Lisa och God Jul!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kanske förekommer mycket rykten om ledningen och olika personalfrågor och vem vet vad som är sant eller falskt eller vad som kommer att ske. Jag kan tänka mig att det är bl a sådant som personalen behandlar bakom stängda dörrar. Personalen känner sig otrygg och man vill inte att detta ska gå ut över patienterna. Man kan ju inte heller gå ut och informera om sådant som inte är officiellt och fastställt. Personalen borde i vilket fall som helst, prata någon annanstans än på en tillstängd expedition med patienter som vankar fram och tillbaka och undrar vad som avhandlas.



Och du, jag ser inte en mentalpatient som mindre intelligent än andra samhällsmedborgare. Många gånger så kan det vara tvärtom.



Trevlig helg och en god jul till dig också.

2008-12-05 @ 19:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0