Torsdag..

<--- Landstingsledningen på poolparty efter en tredagars kurs om Darwinism :D

SSSpatient tar idag upp en viktig sak på sin blogg, som jag tänkte spinna vidare på. Det är om personalens engagemang för patienterna. SSSpatient skriver att det faktiskt är engagemang och omtanke man behöver och jag tycker att det är så klockrent...Om själen värker hos någon syns inte det om man inte känner patienten. Som SSSpatient skriver så handlar inte psykisk ohälsa om benbrott och frakturer, sånt kan vem som helst se när man skadat...Självklart syns det på en gammal hibernalkroniker att han är sjuk, när de oftast är mycket tärda av sin sjukdom...Jag tror att samhället i stort har svårt att förstå psykiska sjukdomar och funktionshinder eftersom de oftast inte syns, det som inte syns finns ju inte...Därför tror jag att personal måste engagera sig och vara empatiska och omsorgsfulla för att fånga upp individer som mår dåligt...Det får naturligtvis inte bli så att det övergår till nån form av distanslöshet, sånt är viktigt att hålla på....Jag vet att det har varit stunder man mått dåligt och patienter har frågat hur det står till medans personalen inte ens lagt märke till det, trots att  det syns tydligt på mig när jag är ledsen och nedstämd....Jag kan tycka att det är lite beklämmande när jag tänker tillbaka på det...

I övrigt har det varit fullt ös som det brukar vara på Torsdagar för yours truely, gjorde en god köttgryta med korv och majs idag, det serverades med pasta. Den var värd 4 injektioner tycker jag..Sen vart det vattengymping, återigen började jag som en barracuda, sen fick jag kramp, och då fick det bli streaching istället, vilket är bra mkt lättare i en pool än på land efter nästan 5 år på hispa...Praktikant A, bakade idag kladdkaka som även den vart mycket god den var värd 4½ injektioner av 5, detta till vårt avdelningsmöte. Tack för det.Sen vart det städning och tvätthägning, men nu är jag klar och väntar enbart på att plocka in grejer i köket om en stund...

Kvällen kommer nog bli soft, pirrig och förväntansfull..*ler sött*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0