onsdag- Kycklingsallad, inställt möte och mer datastrul

Murphys lag är enkel..Kan det skita sig så gör det garanterat det och om det inte skiter sig direkt så har man missat nått..Jag installerade XP igen efter mkt om och med samt typ 3000 samtal till IT-suporten la loco, men nu funkar datorn..med undantaget fö att det inte går att komma online, och ljudet är borta....fast det ser ju snyggt och rent ut efter formateringen...*suck*

Mötet idag blev inställt, inget hemlandsting behagade dyka upp eller ens meddela sig...Det brukar ju inte vara så det går till, men heeyy vi är ju alla flexibla...Sen kan jag ju trösta mig med att aftonbladet har en artikel om hur man fixar samma frisyr som Lindsay Lohan...så vem behöver fungerande datorer och möten då? *Folk lider i världen och de skriver om en frisyr?*

Smp.se skriver idag om en kille som sökte hjälp i en livskris, han var på intet sätt sjuk enligt artikeln, men behövde samla sig och få prata med någon, så som man borde kunna få göra...Enligt artikeln låstes han in en tid, blev erbjuden mediciner och fick 10 minuter med en psykolog och blev sen utskriven. Läs artikeln

Jag tror inte att jag på rak hand kan räkna alla dem som jag nu mött under åren som sökt hjälp i livskriser, ibland i åratal utan att få hjälp eller samtalskontakter..på sin höjd har de kanske fått lugnande mediciner, som utan riktig hjälp varken gör från eller till...Idag sitter dessa personer dömda för mord,dråp,misshandel,vållande till annans död,skadegörelse etc etc till en kostnad av (ca) 150.000 i månaden ,lägg sen till kostnader för advokater, undersökningar, transporter, häktning m.m så blir kostnaderna miljontals kroner mer än ifall dessa personer kunde ha fått den hjälp de sökte initialt...Kanske borde en omstrukturering av finanserna göra att miljontals och åter miljontals läggs på allmännpsykiatrisk vård innan brott begås istället för murar då de har inträffat...

Jag hoppas nu på att min pc funkar som den skall imorgon...Ocj idag vart det kycklingsallad till lunch.

Er röst på Hispan

PP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0