Tisdag..Irritation

Idag vart jag irriterad, jag skulle gå på friskis och svettis, den börjar 10.10....10.14 satt personalen fortarande inne på kontoret utan en tillstymmelse till aktivitet, då knakckade jag på och meddelade dem att gympan hade börjat och att jag skulle gå upp och lyssna på musik, men då blev det fart, och då skulle vi genast gå ner, fast jag var för irriterad för att lyssna på det örat och gick och lyssnade på Bob Dylans senaste skiva som jag ärligt köpte på Åhlens för några veckor sedan... Jag vet ju att personalen har en del att göra och visst får man väl so patient acceptera att det ibland blir förseningar, men alltid är lite väl magstarkt tycker jag, så mycket är det faktiskt inte att göra och med tanke på att vi patienter ska lära oss lägga upp en fungerande struktur på vardagen, kan jag ju tycka att man som personal borde föregå med ett gott exempel, det är inte ok att ute i arbetslivet komma försent, även om det bara är tio minuter här och en kvart där. Det är egentligen inget stort problem för mig, jag är tidsmässigt flexibel, men det är ganska respektlöst att inte passa tider, speciellt andra personers tider... Men som sagt är det inget jättestort problem, bara ett irritations moment som torde vara enkelt åtgärdat... Planering, strukturering, som de lär oss kanske borde ingå i arbetsuppgifterna..

Jaja nog med att spy galla, jag är ju iaf nöjd med avdelningen i stort (trots tidsoptimismem)

jag blev lite full i skratt idag då jag läste smp på nätet...Direktörer svindlar med miljarder, tar ut kriminellt stora pensioner, folk har inga bostäder och får sova på trottoarer och i trappuppgångar..Vad händer? En 15 årig kille åtalas för att ha kissat på en idustritomt..Det är ju helt sjukt, grabben hade ju iaf vett att inte stå på stora torget eller bland folk, det var ju en faslig tur att han friades, Att en åklagare ens tar upp en sån sak är ju skrämmande...

På eftermiddagen vart det musikgrupp...sjunga jullåtar...Det är ju faktiskt lite småmysigt med julmusik *host-nördvarnin-host*

Hoppas er vecka blir till belåtenhet!

er inlåste

PP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0