Torsdag..Fildelningens vara eller inte vara..

Jag har ändrat ståndpunkt tror jag...Jag har nog alltid varit för fildelning, den tiden då jag satt och laddade hem musik och film var det ju lagligt, men jag tänker nu i lite andra banor. Upphovsmännen till musiken ocf filmen har ju faktiskt det där som jobb, och man stjäl deras inkomst då man laddar hem deras alster..En liten handuppräckning..hur många här skulle acceptera att en musiker eller filmmakare kom hem till er eller till ert jobb och stal eran mat eller ert företags produkter? Jag tyckte det var en bra idé som nån la för en tid sedan, då det föreslogs att man skulle betala en fast summa pengar på sin bredbandsavgift och få ladda ner fritt sen, så får artisterna sitt och fildelarna sitt...Vad summan skulle ligga på kan väl kanske variera efter önskad nerladdningsabonnemang?


Dagen idag började med att jag återigen fick be om datahjälp, jag möblerade om här igår och således fick jag koppla ur sladdarna i datorn och sen när allt kopplades ihop igen så vart allt vackert skimmrande rosa..inte helt lätt för ögonen kan jag tillägga. Men det tog Mr computergut ett par minuter att fixa med hjälp av en liten spik..Så återigen får jag lov att tacka min gode vän för it-supporten..Sen vart  det matlagning. Idag gjorde jag glutenfripasta med Broccoli och ostsås, med paprika i. Jag gjorde det från grunden. Smaskigt gott, men knappast helt nyttigt.

Läste i smp att  verktygstillverkaren Black & Decker fällts för sin "nöjd-fru-garanti" i Näringslivets etiska råd. Den ansågs sexistisk..Sexistisk eller inte kan inte jag uttala mig om, då jag anser att grundtanken är god och dessutom inte helt annorlunda från de affärer som har en soffhörna med kaffe för väntande makar (fast det har ju alltid accepterats). däremot så kan man ju om man skämtar till det anse den vara vilseledande...*ler sött*

Skriver mer ikväll! På återseende!

PP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0