ÅHH vilken lust jag har..



Att ha en politisk debatt med Göran Hägglund, Beatrice Ask samt valfri representant från Landstingsledningen i kronoberg angående lagar och förordningar etc.. De tre skulle kunna ha en debatt mot mig och min far, typ..Nu låter det kanske som om jag hade värsta hybrisen, och det är nog till viss mån sant att jag är lite omnipotent i vissa situationer och "latent överlägsen"..Nu är jag ju medveten om att det aldrig skulle bli en sådan debatt..men jag hade UTAN tvekan ställt upp på en sån..iaf nu när jag läst dessa artiklar som jag har läst om nya lagar etc..

Undrar varför ingen politiker ställer sig upp i tv och berättar att vitsen med att alla ska dömas till fängelse istället för vård, är rent eknonomiska då de flesta bara skulle låsas in i typ 6 månader och sedan inte kosta staten så mkt pengar som de gör nu när de sitter i snitt nästan 6 år....Resultatet kan man ju räkna ut med sina hemorrojder och det är ju att det blir fler dårar på gatorna om de släpps efter 6 månader istället för 6 år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0