Beklämande om "KMR"

<-- bild från KMRs hemsida.

Såg innan idag ett reportage om "Kommittén för mänskliga rättigheter" eller KMR som de kallar sig. Jag visste innan att KMR var en del av Scientologin, för er som inte känner till Scientologin så är det en av världens mest manipulativa och farliga sekter som drar många människor i fördärv. Man ska inom Scientologin avancera i grader genom kurser som skuldsätter människor så att de blir livegna och sektens egendom. De skyltar med kända namn som Will Smith, Tom Cruise och John Travolta, och bara det lockar ju en massa, framför allt unga människor till dessa psykopater som endast vill dem ont..

KMR har en ganska flashig hemsida och allt ser seriöst och förtroende ingivande ut, men läser man rubrikerna så är den rent anti allt vad psykiatri heter, man ska ju vända sig till Scientologin för att få hjälp med sina psykiska åkommor, de skyller de finska skolmassakrerna på anti-depressiva mediciner, de blev sjuka och aggressiva av sina mediciner, jag har hört de resonemangen förr och man har gör studier på det, men jag undrar om det inte är orsakerna till medicineringen som får människor att begå hemska handlingar och inte medicinerna....Det som egentligen är mest beklämande är att namnet får folk att tro att KMR värnar om människor och vill belysa hur hemsk psykiatrin är, och namntet i sig är oerhört manipulerande då det inte har något med rättigheter att göra...

Även behandlingshem /drogrehabiliteringskedjan Narconon är en del utav scientologin och de används ju flitigt utav svenska kommuner och landsting, vilket även det är beklämmande.  Destruktiva sekter har inget existens berättigande i samhället anser jag då de inte verkar för de demokratiska värderingar som vi lever efter, men de hävdar dem i sitt egen syfte...Förbjud dem hela bunten anser jag!

Jag har själv i en turbulent livsperiod varit och nosat i en del sekter, men blev tack vare omtanke från föräldrar aldrig direkt involverad i någon. Jag deltog i en del möten dock med en grupp i min förra hemstad, man skulle kunna ifrågasätta, fast inte i sekt mening då sekter ska vara slutna etc..detta var nog mer av kult karaktär, som inte är direkt sluten eller destruktiv, snarare lite småtokig och udda då...Jag är rätt säker på att man inte söker sig till sekter om man är "hel" som människa och är man trasig inombords så får de snabbt håll om en...Håll er borta från sånt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0