Friday Im in Love...


<--Mannen på bilden är Eddie Meduza och har ingen med psyk att göra ^^

Fredag kväll, ikväll kommer ett antal svenskar gå ut och hitta ragg för kvällen, x-antal av dem kommer om nån vecka behöva äta penicillin andra behöver läggas in på detox. På hispan sjunker man ner i helg dvala och allt blir än mer lungt. The Cures text, Friday Im in love, handlar om att han inte bryr sig om veckans andra dagar, då det är fredag allt händer, det är då han blir kär. Här är de flesta dagar lika och kärlek stängs av med mediciner. Mina päron kommer hit på söndag igen, då ska det firas att jag blivit ett år äldre...Jag tycker att jag kunde få hävda att jag är 25 i några år till, inte 29..det är för nära 30. Åldersnoja blir nog värre som inlåst, det ä'r ju en massa saker man vill göra innan viss ålder, och man ser åren vissla förbi och det kan vara tungt. Det sjuka är att jag varit inlåst så länge nu att jag egentligen inte "längtar ut" längre, visst vill jag ut och leva igen, men inte så som det var ibörjan. Det är väl en naturlig del av hospitaliserings processen man går igenom. Inlåsningen blir ju ens hela existens, även om det är en form av pseudo-existens. Man lever och har en vardag, men är ändå inte riktigt en del av samhället... Det känns lite som om de bygger mer och mer murar för att bygga bort problemet med sjuka människor; typ "sitt ni där så sitter vi här" mentalitet. Jag tror att det bästa psykiatrin kunde göra är att låta det bli mer insyn och på så sätt minska fördomar och rädslor...Fast jag vet inte, jag tjänar inte 100.000 i månaden så därför vet jag inte vad jag pratar om i, samhällets mening iaf.

Idag har jag ätit en god hemma lagad lunch, stroganoff med ris, en riktigt fin rätt må jag säga. Dagen och kvällen kommer bli lugn, jag ska handla lite gott till söndag, men annars kommer det bli en soft Fredag, Kanske lyssnar jag på The Cure och läser, eller inte. Vad jag vet är att det inte blir nån dans iaf *ler*

Kommentarer
Postat av: Skogshuldran

Vilken fantastisk blogg, jag är sååå glad att jag hittat hit! Mvh Skogshuldran

2008-10-03 @ 19:05:45
URL: http://panikipannkakan.blogspot.com/
Postat av: Christina

Alltså....att vara 29 är ingen "big deal"....jag var det för en väldig massa år sedan....jag kan fortfarande gå....jag kan känna....jag kan tänka....jag kan ålska...och jag kan planera framtiden....so please....carpe diem...Kram

2008-10-03 @ 22:24:06
Postat av: Helene/Dementia

Grattis!

2008-10-04 @ 12:33:20
URL: http://kontrolleradgalenskap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0