Fyyy satan



Idag vart det tungt att träna Friskis...pustar fortfarande typ..Kanske är det min nu aktningsvärda ålder som tar ut sin rätt.. Kan du HLR tas hjälp emot tacksamt..Sen vart det musikgrupp, vi övade in lite låtar till konserten den 20nde...Vi går från klarhet till klarhet tycker jag, dessutom låter det bättre & bättre (kanske hör jag sämre & sämre?)

Försökte få tag på min advokat idag..han är lite upptagen dock, han ska hjälpa mig i kammarrätten och vidare i min juridiska process..Min doktor har ansökt om att jag omedelbart ska släppas då jag inte uppfyller några kriterier för LRV vård längre, då jag sedan länge varit frisk och nu dessutom har allt ordnat på utsidan..

Min doktor säger frisk! Länsrätten hävdar att jag var sjuk 2004 och måste antas lida av min tillfälliga psykos nu även efter snart 5 år..trots att jag varit helt symptomfri i typ 4 år lite drygt, varav drygt ett år utan medicin..Läkare jag har haft under åren har sagt att den typ av psykos jag drabbades återkommer efter ca 10 veckor som medicinfri, antingen så tidigt eller aldrig...Fast Länsrätten som varken är jurister eller medicinskt utbildade är av en annan uppfattning....Att lekmän säger till en doktor att han har fel i sin bedömning är väl ungefär som att man som passagerare i ett flygplan säger till en pilot att han inte flyger rätt när man inte har någon utbildning...Hybris???

Dagen har ju annars kantats av dramatiska rubriker i media; "Livstid" och "Hamnar i Specialfängelse" och "Världsekonomin åt helvete" typ...jag blir så trött på att media måste hålla på med sensationalism..räcker inte det som varit? Folk borde sluta köpa afton-blaskorna för det är inget annat är "se & hör" skit i nån av dem...Känns oseriöst. Och ska de skriva sånt så kan de ju även informera folk att ALLA som döms till 4 år eller mer i fängelse hamnar på Kumla för en lång utredning av säkerhetsbehov och så. Kumla är inget specialfängelse för sexualbrottslingar och även om det finns avdelningar för den typen av brottslingar som diskuterades i media idag på andra anstalter, tar det nog ett bra tag innan man som livstidsdömd hamnar på en sådan, då de inte har samma säkerhetsklass som Kumla och Hall, så några år på Kumla och Hall lär han få räkna med (fast det vet jag ju inte säkert). Isolering på egenbegäran är nog vad som blir aktuellt ett tag för han de diskuterade i media idag..För hans egen säkerhet..Kåken har en viss hierarki (mer än rättspsyk) där vissa brott inte accepteras och han hör till den kategorin..Högst står väl fortfarande Bank / Värdetransports rånare..varför det är ett status jobb i KVV världen vet jag inte, antagligen har det med den romatiserande cowboy western, där outlawn först tar banken sen den vackra kvinnan till fru, innan de rider in i solnedgången tillsammans....Kanske försöker de realisera nån pojkdröm om att bli cowboy?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0