Lördag...Grått och mulet


Idag ska en liten kyckling hamna på matbordet på hispan, den skall förtäras med grönsaker samt vitlöksbröd till detta skall vi avnjuta ett glas rött Chateau de´Bob Blandsaft som vi ger 4 injektioner av 5 möjliga, kostar 23.90 på citygross.
Jag har spenderat morgonen med att göra salladen till kycklingen, mina kulinariska kunskaper går från klarhet till klarhet vilket måste ha förvånat  Mats Dernevik om han sett mig.

Jag tänkte på en sak igår..Ett av de stora problemen med psykiatrin är att alldeles för många har för mycket att säga till om..Det borde vara läkaren som ska göra bedömningar, jag ser inte hur det kan anses vara rättsäkert att Lekmän i en Länsrätt ska göra medicinska bedömningar, och sakkunniga Läkare i rätten ser jag inte heller vitsen med, de är ju inte ens pålästa, har ingen koll på diagnoser och är iaf på detta stället knappast oberoende då de antingen jobbar inom landstinget här eller har gjort det i många år..Det kallar inte jag oberoende.

En sakkunnig sa t.om i Länsrätten att han hade tillstyrkt friförmåner, utan att ens läsa pappren och ändå fortsätter Länsrätten att använda denne om och om igen..Rättsäkert? Inte helt va? Patientansvarig Läkare borde vara ansvarig för hela vårdkedjan, friförmåner och permissioner, eventuellt skulle man kunna ha Länsrätten till att ta beslutet om definitiv utskrivning när den frågan blir aktuell...

Kommentarer
Postat av: jacqueline

suck! jag har inte tänkt på att det är lekmän som gör de bedömningarna i länsrätten. det känns mer och mer befängt ju mer jag tänker på det.

2008-10-15 @ 01:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0