Lördag..Sista dagen innan dagen D

Det är Lördag den 4de oktober, dagen innan min 29nde födelsedag, min femte födelsedag på klinik. En födelsedag ser lite annorlunda ut på klinik kan man lungt säga..Det finns naturligtvis värre dagar att fira på institution, nu är jag ju på väg upp i åldern så jag är inte så sugen på födelsedagar mer, som sagt, jag ska hävda några år till att jag är 25. Det är en bra ålder...

Jag är ju numer på en såkallad U-enhet, Utsluss för er som är nya i denna svängen och det är en totalt skillnad måste jag säga. Vi sköter oss mer själva och idag har jag gjort en Potatisgratäng ala Loco till avdelningen, den är lite speciell då det är champinjoner, purjolök och Keso i den samt lite grädde.

<-- (obs berätta inte för mina päron att jag kan laga mat, de kan förvänta sig att jag gör det då de kommer..*shhhhh*)

Helt klart en stor smakskillnad mot centralkökets mat, denna hade vi t.om kryddor i *ler*

Jag vet inte om ni vet att Göran Hägglund varit i stan och pratat med psykiatriledningen och lokala politiker och det måste ha varit en diskussion på högnivå, nästan i klass med "Snillen spekulerar", de hade väl om man tolkar media enats om att lagen ser ut som den gör och kan behöva utredas....De är värda sin lön de där politikerna*ler* Det ska bli trevligt att mina päron kommer imorgon och jag ska fixa ihop en glassbomb som vi kan snaska på, har köpt glass och andra ingredienser, dock fanns inget nötstrussel, kan inte för min värld fatta varför affärer har allt utom det? Men jag är nog bortskämd sedan tidigare med att ha välsorterade affärer..

Jag började förövrigt dagen med att läsa nyheterna och de skjuter visst och bråkar en del i landet, undrar om det är pga landets välfärd eller avhumanisering som det gör det? Jag vet inte varför allt måste dra mer åt USA hållet? Är det ett land man borde eftersträva att likna? 3,5 miljoner inlåsta i fängelser, säkert det dubbla på psykiatriska kliniker? 100 tals mord varje månad och inget socialt välfärdsystem med hjälp till de som behöver? Jag vet inte varför det är så lockande men, men..så är det..

Ikväll ska jag även träna...lyfta skrot..eller nja..skrot och skrot, det har ju kriminalvårdsanpassat kliniken så alla lösa vikter är ersatta av maskiner som man får träna med..det har vad jag vet aldrig varit nått problem med de lösa vikterna, men Nyllet fick ju för sig för några år sedan att interner tränar "upp sig till oanande propotioner"... Jga vet inte om det går att träna upp sig till "oanade propotioner", inte utan doping iallafall, så då kanske de skulle satsa på att avhjälpa drog/doping problemen på institutioner..Psyken och kåkar svämmar ju över med knark och annat olämpligt, fast får man tro politiker är ju dessa platser "drogfria miljöer", snacka om bra koll..

Första frågan som nydömd på hispan, var vilka droger jag gick på och vilka jag ville att de skulle fixa till mig. Jag sa att jag inte gick på droger och aldrig har gjort, då fick jag svaret "jaha, men vill du testa så säg till". Det är ett stort problem, mobiler etc är inte ett stort problem...De säger att folk skaffar knark med sina mobiler? konstigt då att knarket inte minskar i takt med förbudet *vaaad kan det bero på?* Jag är glad att jag aldrig hållt på med knark o skit för jag tror att det skulle vara svårt at vara på en sån här plats om man ska kämpa med drogsug, när tillgången är så utbredd...En klinik jag var på i början, där satt ett gäng ganska öppet i ett dagrum med en flaska whiskey som de avnjöt i goda psykopaters sällskap..hela avdelningen stank sprit, men personalen "anade ingenting"...*yaaaa*

Skriver kanske mer senare! Chip o ohoj!


Kommentarer
Postat av: mana

verkligen intressant blogg!

2008-10-04 @ 14:59:52
URL: http://manamonroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0