Ödets ironi?

Murar för x-antal miljoner? Elstängsel? Säkerhetsrutiner? Och en patient klättrar över muren ändå? Det tycker jag visar på hur mkt den säkerheten var värd...Kan inte annat än hänvisa till min syn på dynamisk säkerhet...Det skulle nog fungera bättre, med tanke på att patienten stannade efter 100 meter typ känns det mer som om det var för att statuera ett exempel, fast de vet ju inte jag...

Som jag skrev innan så ifrågasätter jag påståendet att det knarkas 80% mindre...Det känns lite taget ur luften och hade jag varit reporter i det läget skulle jag nog frågat efter vad de grundar det hela på...Kan det bero på att det är färre tester? andra sorts droger? vissa går ju ur kroppen snabbt...visa syns ju inte ens på de test-stickor de använder? 80 % låter iaf befängt tycker jag..Fast i ärlighetens namn skulle det ju kunna vara så..Jag har heller inget belägg för att det inte skulle minskat så drastiskt...

Struntsamma! Idag har jag blivit informerad av personal (som läst min blogg) att jag varit på en genuin mentalsafari, då det ska vara en fullsatt bil och åka runt och titta på saker..Jag är ledsen över att ha givit er felinformation *ler sött* I fortsättningen kommer jag kalla stadspromenader för Psykiatri-Hajk (promenad). Det var ganska trevligt, vi var ute och tittade på Kronobergs slottsruin, där Nils Dacke en gång i tiden huserade. Mäktigt att känna historiens vindslag i det fina vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0