Rubrik och artikel idag..

"Spände fast tonårs- flicka med bälte

Tonårsflickan spändes flera gånger fast med bälte - trots att det strider mot lagen.
Efter ett självmordsförsök kräver socialstyrelsen nu omedelbara förändringar på Blekingesjukhusets barn- och ungdomspsykiatri.
- Jag hoppas verkligen att det här är en udda händelse, säger Mette Marklund vid socialstyrelsen
. "

Jag vet inte om Mette Marklund vid Socialstyrelsen blundar medvetet eller om hon sover eller om hon inte vet hur psykiatrin fungerar...Lagen spelar ytterst liten roll för kliniker och Socialstyrelsen blundar för detta, om det inte är något regelrätt uppått väggarna som händer(som mobilförbudet i växjö)..Lagen gäller inte institutioner idagens Sverige, bara fotfolket...

I ett häkte i Södra Sverige spöade en häktesvakt upp en intagen, en personal tog sin heder framför kollegans och amnälde kollegan för misshandel, fallet lades dock ned av Åklagarmyndigheten "Brott kunde inte styrkas" sa de, detta trots att personal vittnade...Lika in för lagen är en demokratisk utopi som inte gäller i detta landet iaf..All heder till vakten som anmälde. Den personen kan se sig i spegeln med stolthet.

Jag vet heller inte varför Socialstyrelsens utredningar måste ta så lång tid, det enda de skriver är ju "Ärendet lämnas utan åtgärd" och sådana blanketter kunde de ju trycka upp i förväg man man tycka..Jag undrar även om Socialstyrelsen fått in en ex Maria anmälan från Rättspsyk i Östergötland, där kliniken brast i rutiner och en ung tjej lyckades ta sitt liv, trots att hon hade tillsyn..Borde ha stått nått i media kan jag tycka om det, fast jag blir inte förvånad om kliniken "glömt" att lämna in en anmälan...sånt tycks glömmas ofta för kliniker är väl nästan alltid ofelbara i sina egna ögon...Anmäler man dem har man ingen insikt eller så är man rättshaverist alternativt lättkränkt..Självklart är det aldrig klinikens fel.

I ovanstående artikel tog ju Mette Marklund patientens sida, men jag undrar hur många gånger hon har skrivit "Lämnas utan åtgärd"?


Kommentarer
Postat av: ssspatient

Jag håller fullständigt med dig, att högt uppsatta kommer undan lagen är helt förskräckligt, kanske dags för ett nytt inbördes krig, så dom adliga kommer ner lite på jorden!

2008-10-11 @ 10:00:26
URL: http://ssspatient.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0