Söndag...


 <--Bilden tillhör Corren...


Hej Hopp Bamse*piiiip* Ytterligare en dag med fullt ös, Träning inne på Bunker-gymmet, sen storstädning utav avdelningen, som denna veckan låg på mig..Jag kan säga att det inte var helt enkelt att städa efter ett hårt gym-pass då latmasken fortfarande lurar runt hörnet, redo att attackera, men även denna gång besegrade jag den lilla spjuvern..

Som ni vet händer inte mkt på Hispan under helgerna, men idag åt vi kalasgod fisk med rotsaksblandning, och e hemmagjord sås två grabbar gjorde här..Riktigt gott..

Östergötlands stolthet Corren, som antagligen är en av landets sämsta tidningar, hade nyligen en insändare angående rättspsyk, läs den här. Om Vadstena Hispan finns en massa att skriva, även om den del av den fungerade väl då jag var där, så var den andra sidan 21/22 en ren skär katastrof, att inte socialstyrelsen stängt det stället är för mig obegripligt då det inte fungerar för fem öre, föreståndarna på 21/22 är är på gränsen till idioter, den ena apatisk den andra tar "semester" lite då och då och lägger in sig själv på psyk för att han inte klarar av det..Personalen, med ett litet undantag var otrevliga och stöddiga och hade varit där alldeles för länge utan handledning...Chefsläkaren, kallade patienterna För ett mindre smickrande namn,. som får en att tänka på en liten man med en liten mustach..den dåliga personalen kallades typ samma fast med tillägget "hantlangare"..Jag såg det aldrig hända men jag hörde från tillförlitliga källor att en del patienter hade en liten tävling där de försökte doppa sin K*K i den dåliga personalens kaffe (inte den omtyckte personalen, som var fredad från denna tävling) Det fanns en del personal som var snälla mot oss patienter, och tog vårt parti, men de blev inte långvariga då de mobbades till de slutade eller sjukskrevs.. De hade problem med att hitta en stadig läkare, så i nästan ett år tror jag det var som de hade staffettläkare, inne typ en månad i stöten, ingen som engagerade sig utan bara kostade pengar utan att göra nått..Den ena var hispigare än den andra..Sen fick de dock en att stanna, hon var nog den mest inkompetenta av de alla, jag misstänker att hon hittat sin läkarleg i ett Kellogs Frosties paket...Som sagt borde stället jämnas med marken..Kör en Bulldozer rätt igenom muren..Fast det vore ju kanske synd på en sån fin rastgård..de kan ju riva anläggningen och göra en park till barnen i Vadstena..Nån vård borde inte få bedrivas där..dels med tanke på hur stället sköts sen även pga att det ligger såväl dagis som skola i direkt anslutning, och även jag som patient som försöker se det goda i alla tycker att det är att utmana ödet att ha en hispa så nära sådana inrättningar..

Och sen kan jag tillägga att det har regnat. Som om det förvånade nån I växjö o dess omnejd..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Herre min dag...avskeda reportern eller vem det nu är som skriver så där i Corren. Ingen hemma där tydligen.

2008-10-26 @ 21:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0