Tisdag..Höst

Idag känns det verkligen att det är höst. Det är grådaskigt och lite små rått ute. Tog en lugn start på dagen efter frukosten och lyssnade lite på musik, sen kom föreståndaren och knackade på och frågade om det var okay att ett studiebesök kom och tittade hur jag bodde, och det var det ju..

Jag hade hoppats kunna få träna idag men det verkar vara svårt att lösa ikväll, och det är ju lite drygt när man kommit in i träningsmentaliteten och det inte går att lösa,  fast nu ska jag inte klaga på det då avdelningen här alltid ställer upp med det då det fungerar..Annars är det lugnt här idag..

Läste att Papa Dee dömdes för misshandel på sin fru, han slapp ju att krypa in i snickarboa men funderar redan på att lämna landet, och det kan ju vara svårt att få jobb efter man en gång dömts, fast jag skulle inte tro att en musiker skulle ha speciellt svårt att fortsätta en karriär pga av en dom, det är ju en massa artister som dömts för allehanda brott och kunnat fortsätta..

Smålandsposten fortsätter att skriva om rättspsyk, vilket inte är underligt då kliniken både är en av kronobergs största arbetsgivare och dessutom är kontroversiell i sin framtoning. Jag tänker då mest på ledningens ovilja att följa lagar och direktiv, nu gällde artikeln dock ett hus i Växjö som kliniken tagit över, och det huset ligger visst jämte en skola med småbarn. Jag håller med föräldrarna om att det kan vara olämpligt att ha en psykiatri enhet så nära en skola, men nu vart väl tanken bakom detta projektet rätt väl genomtänkt får man hoppas även om det på kliniken är lite olika uppgifter angående vad ´för verksamhet det ska vara på...

Men Klinikechefen har "satt sitt jobb i pant" på att inga farliga män eller sexualförbrytare skall komma i närheten av huset. En god tanke från klinikens sida, då de kan styra ifall manliga patienter och dömda vålds / sexual förbrytare inte kommer dit ifrån kliniken..Däremot undrar jag hur hon säkert kan säga att ingen av de som befinner sig i huset (personal och patienter) inte är en presumtiv vålds / sexual förbrytare? De farliga personerna i samhället är ju rent statistiskt inte de som en gång dömts utan de som inte åkt dit..

För er som vill läsa artikeln kan klicka här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0