Tisdag..Vätskebrist och Tystnadsplikt.

Började idag morgonen med att bälja i mig vatten, då jag antagligen fått lite vätskebrist igår av träningen, hade iaf kramp i vaderna (lite lätt) då jag vaknade. Vatten, mjölk och Müsli fick såldes starta denna tidsdag de 7de Oktober 2008 AD. Sen tog jag morgonens dos av piller; Omeprazol (för magen då Hispalivet pajat kistan) och Edronax (anti-depp), Jag har nu varit fri från anti-psykos medicinering i typ ett år, innan hade jag Risperdal, vilket var en riktigt hemsk medicin. Jag såg suddigt, kunde inte läsa längre stunder, var allmänt trött och seg. Huvudvärk var vanligt då medicinen gjorde mig stundtals riktigt stel. Så jag saknar den verkligen inte. Anti-depp lär jag nog få äta livet ut, iaf vill jag det, för min egen skull. Känner mig bättre med den och känner mig även säkrare med den, då jag känner att jag har kontroll över min depression så att den inte kommer tillbaka...

Jag brukar även läsa nyheter på morgonen, för att se hur det är ute i världen. Vissa här hävdar att behovet utav nyhteter är en institutionsskada, då man nästan överkonsumerar text-tv, nyheter och tidningar. Fast det är ju den insyn i samhället som många har...Det är svårt att hänga med i samhället annars. Läste idag att det har varit 132 anmälda brott mot tystnadsplikten, och ingen blivit dömd..Det går lite i linje med anmälningar på dessa ställena. Tystnadsplikt på många kliniker är under all kritik, på min första klinik visste jag typ allt om de flesta, och all info kom från personal typ. Skickar man en anmälan till Socialstyrelsen eller HSAN så kommer alltid samma svar "Lämnas utan vidare åtgärd" , vi patienter har ju alltid fel, eller har "missuppfattat situationen"..Alla vi här är ju så oerhört svårt sjuka och har ingen koll på vad som är bra för oss eller våra anhöriga. Och lagen verkar ju mer vara ett spel för galleriet, speciellt om man ska se till klinikers utspel i media angående mobiler etc, "vi får se om vi ska följa lagen" och det kommer de undan med..Visst kliniken komemr väl antagligen få böter i detta ärende, men det blir ju bara vi patienter lidande av, med indragna aktiviteter etc då det kommer innebära sämre ekonomi och således minibemanning oftare...Böterna dras ju knappast på lönerna hos dem som medvetet begår brotten, som det skulle göras för oss vanligt dödliga...

Må er tisdag bli till belåtenhet iaf..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0