Torsdag: Mat, Vatten och arga Jurister

Beslutet att klinikledningen på SSS vägrar att följa lagen gällande mobilförbuden på kliniken, upprör socialstyrelsen, så här skrev Sveriges Radio på sin hemsida:

Landstinget har i sitt svar till socialstyrelsen skrivit att arbetsmiljölagen och lagen som ger patienterna rätt till mobil kolliderar, men Nils Blom säger att eftersom andra kliniker i landet klarar av att följa båda lagarna borde också rättspsyk i Växjö kunna göra det och nu kan socialstyrelsen enligt Nils blom tvingas ta till andra tvångsmedel som till exempel vite om inte kliniken tänker om.

Socialstyrelsen är tydliga i sin kritik mot kliniken, det som förvånar mig är att Nils Blom tror att lagar följs inom psykiatrin..

hursom helst har jag idag lagat mat till avdelningen..jag gjorde potatis i ugnen med vitlök ock lök i en form av olivolje marinad, till detta serverades Quorn Schnitzel och tzatziki..Det blev okay, men jag nördade till det och glömde ha i salt...Oh well....Sen vart det mer eller mindre direkt ner till vattengympan och träna där..vilket är i kul..i dag kom det en massa bubblor från mig..till er med knasig fantasi ska jag tillägga att jag  inte försökte göra någon egen bubbelpool utan anledningen var att mina badshorts blivit större och således blir mer luftiga typ....Är nu rätt seg och mör men vid gott mod.

Annars intet nytt på SSS fronten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0