Är nog lite knasig ändå...

När jag kommer till den nybyggde muren, som är enorm och med en fin port i en vacker spy-gul färgnyans kan jag inte hjälpa det, jag börjar nynna på Mora Träsks gamla slagdänga från min barndom:

Vi kommer till ett Mur
(Vi kommer till ett Mur)
Vi kan inte gå runt den
(Vi kan inte gå runt den)
Det är mycket konstigt
(Det är mycket konstigt)
Vi måste klättra upp på den
(Vi måste klättra upp på den)

så lite knasig är man nog ändå *ler*

Ny vecka, på psyket, många nya psykoser landet, jag har precis duschat och ätit efter klinikens friskis och svettis...Svettiga blir vi ju alla. friska är ju en definitinsfråga så klart. Hänger med rätt bra i tempot, trots att de senaste åren varit slöa om man ska linda in det snyggt..Apatiska om man ska hårddra det...Måste säga att det var ett bra initiativ utav personalen som tog initiativet till att ta hit en instruktör, vi är många som behöver röra mer på oss, och det märks på konditionen ska jag säga... Kanske innebär en ny slogan för kliniken "Frisk i kroppen, frisk i knoppen!"

Låt oss nu ta denna vecka och göra det bästa av den. Hoppas den blir lång, för nästa vecka fyller jag år, och jag blir ju inte yngre direkt..Kunde ha stannat i ålder vis 25 tycker jag...restkommande år känns ju bara överflödiga i fråga om ålder, vid 25 kan man ju göra allt..Att sitta på psyk, och se åren gå, ger ju lite åldersnoja kan jag säga,det finns ju mycket som man vill hinna med innan man blir stor..Fast jag har kommit på en teori, som jag tänker stå fast vid; "De åren du sitter inne, ska du kunna räkna bort den dagen du kommer ut", man kan ju hävda det iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0