Mentalsafari vidgar patienters vyer.



 Konnichiwa Kära läsare,

jag ska idag meddela att jag varit på mentalsafari och tagit mig an, en för mig ny kultur, som patient inom den svenska rättspsykiatrin anser jag att det är viktigt att man vidgar sina vyer och söker insikt i andra kulturers tokerier.

Dagens lunch blev således; Rå fisk, eller Sushi som det heter på utrikiska. Dessa små oansenliga små klumbar utav alger och rå fisk, må se udda ut för oss nordbor, och jag har aldrig riktigt tagit mig an den Japanska kulturen som jag alltid ansett något weird; Jag menar J.Pop, Sumobrottning och Shogun blandat med inmundigandet av råfisk? Nej tack har jag sagt, men idag tog jag steget och betalade dyrt för dessa små bitar.

Slutsats: Det är riktigt gott med sushi, wasabi är inte heller så tokigt. Skulle mycket väl kunna tänka mig att återigen äta sushi, lite i det dyraste laget kan jag tycka för okokt fisk, men det fungerar och smakar väl. Man blev inte heller däst utan lagom mätt. Men alla dessa japaner kan ju inte ha fel!


Kommentarer
Postat av: Christina

Äntligen någon mer än jag som gillar sushi. jag vet ett ställe med buffe´i närmaste lilla stad.s Jag bjuder....

2008-09-24 @ 18:26:09
Postat av: Stef

riktigt vidrig man. Tacka vet jag svensk husmanskost såsom hamburgare eller pizza

2008-09-24 @ 19:18:08
Postat av: stef

menar givetvis mat och inte man!!!

2008-09-24 @ 19:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0