Saturdaynight fever

Det är lördag, precis haft besök av mor och far och vi satt nere vid sjön och drack kaffe, sen fick mina päron lyssna på två sånger jag lärt mig som jag kommer spela med socioterapin inom kort då vi ska anordna ett musik kaffe för kliniken. Ser framemot att få spela lite faktiskt, har börjat bli bra på att sjunag igen som jag var när jag var yngre, hittar tonerna bra igen, vilken antagligen beror på att jag inte är så spänd längre. Det var iaf kul att de kom hit och vi kunde ha lite trevligt..

Såg en riktigt knepig film igår..The Mist, skriven av Stephen King, den mannen kan ju inte vara helt bra i kolan, ärligt talat så är han nog ytterst neurotisk och paranoid..fast har man så mycket pengar så heter det ju ecentrisk istället! Ikväll blir det nog lite film kväll med, det är inte så många på min avdelning i helgen så det är rätt lungt..halva gänget har permission över helgen.."Det finns stunder då patienter får gå på gatorna som vanligt folk"-Gammalt djungelordspråk.

Fint väder är det..ovanligt med så här många dagar i rad utan regn...Men det kan man ju inte klaga på^^

Kommentarer
Postat av: Moshe

"Det finns stunder då patienter får gå på gatorna som vanligt folk"-Gammalt djungelordspråk



Hahaha! Man minns så väl första gången man fick 30 minuters frigång från 1 månads isolation på avdelningen. Bra citat! :)

2008-09-27 @ 18:31:44
Postat av: han med permiss !

hej !

man kan lått konstatera att det du skriver om psykiatrin och dess utveckling under senare år är våldigt beklagligt. en reflektion som jag gjort är att man inte pratar om i media det som fungerar bra och som man idags låget håller på att förstöra .tex kriminalvården kontra rått psyk,återfall i brott ? när det går fel för någon inom psykiatrin då målas det upp i media undrar hur det ser ut om man jämför med de som dömts till krimvård? tyvårr så nämner man aldrig något om de som vårdats och det gått bra för , men vem vill låsa om positiva saker idagens samhälle ? tråkigt att alltid matas utav detta enorma media flöde och endast se hur man nåstan gonar sig i allt elånde.det år väldigt kul eller kanske fel uttryck att du har startat denna blogg kalla det på tiden men du som jag vet att ibland så gör man som strutsen stoppar huvet i fassen ?jo kan du va snäll och korrektur läsa å vise versa då jag åe en enkel x-ad mnniska med adhd ,kanske lite dyslektisk men vet ni vad jag fick unger mina studier mvg i företags ekonomi men ig i svenska just det ..keep on swinging !

2008-09-27 @ 21:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0