Sköna lirare... "PAL"


<---obs! detta är ej "Pal" ´Hippien på bilden har inget med inlägget att göra, men är rätt lik "pal".

Ibland är gränsen hårfin mellan personal och patienter. PÅ en klinik jag var på innan fanns en mycket udda doktor. Jättesnäll på alla sätt och vis, nästan lite på gränsen till överempatisk...Och tokig..Han svamlade när han pratade och lät ungefär som Per Oscarsson, och hade typ noll koll...En natt kom han upp på avdelningen kl 4, och undrade vart alla var nånstans, sen tittade han på klockan och sa "jaha..klockan är 4, då är det ju kiosk", Personalen berättade att de hade tittat på honom och informerat honom om att det var kl 4 på natten, varpå han hade sagt "oj..då sov jag längre middag än jag tänkt"....En annan sak han gjorde var att komma ut på rastgården i boxershorts och när folk påtalade för honom att man kanske inte skulle gå i kalsonger på en rastgård, visade sig att han hade boxershortsen på sig i tron om att det var riktiga shorts..

I länsrätten var han en katastrof, han kunde inte ens svara rätten på om jag fick gå ut, och jag fick då redogöra för mina friförmåner, rätten frågade då läkaren om det stämde varpå han sa "ja det kan det mycket väl göra!..

Han bodde dessutom i ett hus utan rinnande vatten berättade han och köpte ramlösa som han badade i....Tanken de flesta slogs av vilken diagnos han skulle fått under en RPU och hur länge han skulle ha suttit på Hispan om han begick ett brott...Hur han klarade Läkarutbildningen är nog ett mysterium för många, men han var snäll och mysig och rätt kul och kvalificerar sig helt klart till kategorin "Sköna Lirare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0