Veckans början..




Måndagen är nu över om några timmar, på rättspsyk är den över, många har redan knytit sig för natten, tagit natt medicinen och snart kommer yrseln och den konstgjirda sömnen..eller dvalan kan man nästan kalla sömnen man får av sömnmediciner..Jag hade sjukt mkt sömnmediciner för 4 år sedan, jag var helt sänkt, och fick be läkaren trappa ut dem, vilka han gjorde, och jag fick en god naturlig sömn och den har jag haft sedan dess *ta i trä*. Dubbla maxdosen propavan och 2ml theralen till natten sover man ju garanterat på när man är tokig, får man det i friskt tillstånd så sover man nog ett dygn.

Jag vet inte varför mediciner ses som en Gudagåva inom psykiatrin, fast det är väl den lätta vägen att ta, söver man folk med mediciner behöver man inte bråka med dem. Visst finns en massa folk som behöver många, och ibland starka mediciner, men jag tycker att de flesta får mediciner "bara så där". På en av landets största kliniker, gav de ut stesolid (starkt beroendeframkallande benzo,som ger lugnande effekt) som om de vore halstabletter,,Folk får chansen att fly från sina problem istället för att ta itu med dem. Mediciner skjuter bara fram problematiken, jag tror att jag personligen kommit så långt i min bearbetning pga att jag inte nyttjat lugnande utan tagit ångesten när den kom (nån gång har jag fått mediciner dock) och har på så sätt lärt mig hantera ångesten bra och den är nu inget problem längre..Piller på piller ger de till patienter sedan piller för biverkningar, och piller för biverkningspillernas biverkningar. Jag tror att man om 200 år kommer att skratta åt dagens psykvård, precis som vi förfäras åt psykvården för 200 år sedan..De säger att klinikerna tystnade när Hibernalen kom och så var det nog, folk somnade ju, sövda människor skriker inte..

Hur som helst har det varit en fin dag, vädret började bra, sen ösregnade det ett par timmar, och sen blev det hyffsat igen. var iväg och spelade musik idag och det är typ veckans höjdpunkt, tycker att det är jätte kul och jag börjar ta mig ordentligt..

Kommentarer
Postat av: Charlyene

Vilken typ av musik spelar du?



Håller i övrigt med dig när det gäller medicinerna, men samtidigt är det svårt just när det gäller beroendeframkallande sorter, som benzo. Efter jag hade prövat i stort sett allt lugnande, förutom benzo, och ingenting fungerade, ville de inte skriva ut benzopreparat till mig av rädsla för att jag skulle bli beroende. Och jag förstår dem. Men samtidigt innebar det att jag fick gå helt utan ångestdämpande, något som jag inte klarade då (eller klarar i dag för den delen). Så avvägningen är svår.



Men för många mediciner är inte bra. jag tror att kroppen och hjärnan tar mycket stryk om man äter för många sorter.



Hoppas att din tisdag också blir bra!

2008-09-30 @ 10:39:01
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0