Måndag! Ny vecka på Hispa

Jag skulle haft Friskis nu på morgonen, tyvärr var det personalbrist och vi fick ställa in det idag. Ingen vart gladare än jag, jag hade verkligen ingen lust med det idag även om jag hade tvingat mig att gå ditt, men nu räddades latmasken av gong-gongen...

Det är nu måndag den 1a December, julen närmar sig med stormsteg. Jag har köpt ett fåtal julklappar redan, har ett gäng kvar att inhandla, men jag vettefaan vad jag ska köpa...*dålig koll*

Läste en annan blogg igår, Samhallskritik, där bloggaren skriver om hur europa sakta men säkert börjar kapitulera i kampen mot narkotika, det talas om legalisering av Hasch och i Damnark vill de att missbrukare ska kunna få heroin under ordnad former 2 ggr per dag.. Ärligt talat fattar jag inte hur de tänker, tänker de att legalisering innebär ökade skatteintäkter eller minskad brottslighet? Jag vet inte säkert är bägge de skälen en bidragande orsak, men hur mycket jag än tror på att människan ska ha egen rätt att bestäma saker i sitt liv, så kommer en legalisering att innebära att bra många fler trillar dit.."Det som är lagligt är ju nyttigt och bra". De röster i samhället som säger att droger inte är skadligt, kan ju ta ett studiebesök på valfri hispa i landet, i europa, i världen o se verkningarna av långåriga missbruk...Folk blir rätt tossiga av droger...Folk blir rätt tossiga av spånken med, men hade sprit inte varit en sådan stor del av samhället världen över skulle det med ha varit förbjudet för länge sedan...Men det är ju en annan diskussion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0