Musik :D

Jag fick idag en skiva på posten av Nissegossen från forumet viska, den var riktigt skön måste säga. Skön suggestiv musik, med viktiga budskap i texterna om psykoser och bemötande i vården. Poetiskt och snyggt gjort, lite spoken word över skivan...Jag diggar den verkligen! Tack Nisse!


Sen läste jag expressen.se precis, där en läkare skriver om hur man ska stoppa barnmorden i landet, vilket är ett viktigt ämne, man måste som samhälle sträva efter en nollvision och nolltolreans mot våld generellt. Artikeln i sig var rätt hyffsat, men slutet var så urbota korkat att jag nästan blir perplex:

Staffan Janson är professor och barnläkare i Karlstad. Han älskar att segla gamla träbåtar. (expressen.se 1 dec 2008)

Varför avslutar man en allvarlig artikel så?  Det känns som om det tar bort legitimiteten från artikeln helt..

Kommentarer
Postat av: Christina

Träbåtar och Knicedicker....kan de va nåt....

2008-12-01 @ 13:10:09
Postat av: krille

därför att du läste artikeln från expressen(aftonbladet e lika fina) idioterna...nej förlåt..."journalisterna" på expressen vill väll verka seriösa å fina så de avslutar på ett lite poetiskt sätt.....skjut dem alla.

2008-12-01 @ 16:09:50
URL: http://lonewulf.blogg.se/
Postat av: Christina

Glömde ett K......Knickedicker heter det....

2008-12-01 @ 17:21:46
Postat av: stef

vi andra säger trähattar

2008-12-01 @ 19:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0