PP svar till kommentar

Lisa skrev:
Förstår att ni patienter är i en sorts beroendeställning gentemot såväl personal som ledning och att man därför tar dessa i försvar i en blogg som denna.

Andra, som har mer insikt, vet hur ruttna metoder denna ledning tillämpar och skvallret på forumet får mig inte att ens höja på ögonbrynen vad gäller Åkesson & co. Se bara på personalomsättningen. När psykologer flyr från en rättspsykiatrisk klinik som ska kunna erbjuda hjälp åt sina patienter, då är det allvarligt även om detta är en annan historia.

Men - den som hänger ut patienter med namn och avdelningar ska polisanmälas. Han har brutit mot tystnadsplikten. Inläggen är f ö låga och osakliga


Pat Punkt:
Jag förstår på din kommentar att du inte känner mig väl, jag skulle aldrig ta personal och ledning i försvar pga nån beroendeställning, jag är nog rätt känd för att alltid säga min åsikt och stå för den. Oavsett om det betytt att jag tagit ställning för personalen eller emot,, även inför patienter/personal/ledning etc. Hade diskussionen varit saklig och på en annan nivå, samt att inget brott mot tystnadsplikten begåtts skulle jag bara suttit tyst och tittat på ordväxlingen.. Så som den bedrivs nu är den enbart låg och avskyvärd, och måste beivras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0