Tisdag mentalbloggiatri

<--- ??

Jag har hört ryktes vägen att kliniken håller koll på min och ssspatients bloggar..Lite kul, undrar vad det tror att vi gör eller kommer göra på våra bloggar? Jaja att en hel del personal läser (*vinkar* hejhej) visste ju både jag och ssspatient och det är bra tycker jag då jag hoppas att både min och ssspatients blogg kanske kan ge lite insikt i hur vi som patienter tycker, tänker och känner inför mycket. SSSpatient kör kanske med med känsla i sin blogg och jag kör kanske mer rättshaverist stuket med ifrågasättande etc, men de som känner mig är nog inte förvånad då jag brukar uttrycka min åsikt i det mesta även om jag ibland tenderar att snudda på gränserna till att bli politiskt inkorrrekt...*ler sött*

Ni som la märke till bilden på Kwasten, undrar kanske om jag blivit betuttad i karl, då jag i några inlägg har bloggat om honom men det kan jag säga att det har jag inte...Snarare tycker jag att han borde utredas, nu läste jag att han blivit polisamnäld, fast det kan man ju med 98% säkerhet säga att det kommer ju inte leda någonvart..En polis som skulle sätta din en åklagare av Kwastens rang skulle troligen inte hända någonstans, däremot hoppas jag att HD känner sig tvugna att ta upp fallen gällande Quick igen...Då hans tillbakadragande av erkännandet måste, ses som rimliga tvivel..Jag försöker inte försvara Quick på något sätt, men ifrågasätter hans domar och hans förundersökningar...Ni ska veta att om mat i kylen luktar illa beror det oftast på att den är dålig, så även i rättsväsendet...If it smells like a fish and looks like a fish..its probably a fish.

Jag tror att Kwasten har viljat göra sig ett namn och den Kwast som idag varit me i media framstår som desperat iaf i mina ögon och han hade definitivt inte räknat med denna stormen som det blivit. Är det så att Quick blivit dömd, pga undanhållna bevis och manipulering så är det en rättsskandal som kommer eka i hela europa om inte världen...Skulle HD INTE ta upp detta fall så kan jag inte se att det handlar om något annat är rädsla eller illvilja gentemot att få rättsapparaten i landet att havereras nästan..Många kommer ju att få ta till schavotten om det blir resning och Quick frias, då innebär det inte bara att en sjuk man suttit oskyldigt inspärrad på hispan i en massa år i en roll han inte kunnat eller orkat ta sig ur, samt att ett antal mördare gått fria och kanske inte hinner fällas innan brotten preskriberas. Justitiemord som det sjunger om det...Jag blir snudd på äcklad av Kwastens arroganta attityd och försvarande inställning, han om något borde vara mån om att sanningen ska fram, har han rent mjöl i påsen borde han välkommna att rättvisan får ha sn gång...Men det skulle sannolikt innebära att det vore slutsopat för rikskwasten... Fast vi som har insyn i hur rättsväsendet vet hur alla håller varandra om ryggen, så därför skulle det mycket väl bli så att allt kommer läggas ner...

illa, illa, skit illa usch usch usch!!! (Gammal idrottsramsa)

Kommentarer
Postat av: Christina

Läste en insädare i AB idag. Den är skriven av Jan Olsson, fd. chef för rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp. han var med då det begav sig och frågan han ställer är "Hur kunde det gå så fel?" Rubriken till artikeln var "Quick och den blinda rättvisan"....

2008-12-16 @ 14:25:15
Postat av: Lisa

Jag tycker att era bloggar kompletterar varandra fint.

2008-12-17 @ 11:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0