Torsdag...Fullt ös medvetslös


Torsdag, matlagning...Jag gjorde en mkt udda rätt idag...Jag gjorde en Thailändsk fiskgryta, med ris så lång var allt bra, sen kom jag på den mindre bra idén att blanda riset med grytan...Not a bra idé...Grytan fick typ en tomtegrötsliknande konsistens, fast istället för mandel vart det ju fisk, chili och cocos mjölk och en sjuhelvetes massa morötter....Jag tyckte inte om det...Betyg: ½ injektion av fem möjliga, resterna slängdes utan en tallrik som lite elakt sparades till avdelningsföreståndaren *ler sött*

Hade även nån form av vårdlagsmöte idag, gick bra...Jag fick fortsatt vård..Nää skämt åsido, vi hade en bra dialog jag och mitt vårdlag, vilket kändes skönt, jag har tyckt att dialogen hittills har känts lite "sådär", men det var bra idag...Ingen vattengymping, blev det heller då instruktören var borta på andra aktiviteter så jag fick tid att öva lite på dagens kvälls konsert, som gick av stapeln nere i "betongklumpens" andaktsrum (allmänpsyk) och jag tror det uppskattades..Jag tycker om att gå ner dit och sjunga för de gamla so brukar vara där (även funktionärerna såklart) jag tror att de inte får så mkt musik underhållning där nere och det händer nog inte mycket i övrigt heller...

SSS har förövrigt en fantastisk sjukhus kyrka med riktigt goda arbetare och kantorer...Jag tror att vi är en hel del personer som uppskattar deras arbete mycket...Det finns många fina männsikor där ute i samhället som inte dömer utan vill istället visa omtanke, vilket jag tror är den rätta vägen att hela människor..Mediciner i all ära, men det är omtanke och kärlek som healar en människa..Idag har jag läst ssspatients blogg och mina tankar är med honom denna kväll då han förlorat en nära bekant, och jag vill även jag skriva som han gör att har ni en slant över i juletid så skänk en liten till Barncancerfonden, kanske kan den slanten hjälpa någon att slippa en sådan tragedi.SSSpatient uppmanar på sin blogg att man ska tända ett ljus, därför visar jag mitt stöd genom att även jag posta en bild på ett ljus, ljus är vackra och lyser upp mörkret. så det ljuset är för dig kompis! Om du som läser har en blogg kan du väl posta en bild på ett ljus du med?

..Make a difference som som det heter på utrikiska,  I jul tider får vi som har hälsan och anhhöriga glädjas åt mycket mat och presenter, för många andra som är sjuka och ensamma är det årets värsta tid, om du inte har en slant över till dem har du kanske iaf råd att skänka dem en tanke eller två, kanske skicka en hälsning till nån du vet har det svårt, fast du undvikit att hälsa eller tala med denne då du inte vet vad du ska säga, "Hej Hur går det?" räcker..resten sköter sig självt....

Jag kan tillägga att jag känner julkänsla i år...det var ett tag sedan jag gjorde det och det är rätt skönt, de skrattade nästan åt mig häromdagen då jag skickade lite julkort, viket visst var "för tidigt" men det skiter jag i..bättre tidigt än aldrig *ler stolt*

Er patient på Hispan:

Pat Punkt

Kommentarer
Postat av: ssspatient

Tack....

2008-12-05 @ 11:06:48
URL: http://ssspatient.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0