Civilolydnad

Landstingsledningen i Kronoberg, applåderar Klinikens mobilförbud (alla utom en) de kallar det civilolydnad...Lustigt tycker jag, det som är olagligt för en del är civilolydnad för andra..Sverige i ett nötskal, jag vet en kille som då jag träffade honom 04 hade suttit på hispan i 11 år för civilolydnad, men landstingsledningen ger kliniken en klapp på axeln.. Men tja..det är ju skillnad på folk och folk i fascistoida stater, i demokratier har alla personer lika rättigheter samt skyldigheter. Rättigheter och skyldighet att följa landets lagar...Inte att följa de lagar man anser riktiga och strunta i de som man inte anser riktiga, döms man till vård anses man inte ha haft ett kriminellt uppsåt och klassas således inte som "kriminell" då kriminell är en fråga om identifikation, begår du ett brott i psykotiskt tillstånd är du inte medveten om dina handlingar, således inte kriminell, begår du däremot ett brott i berått mod utan respekt för lagen, då är du kriminell, hejar du på och ger en klapp på axeln är du skyldig till medhjälp alternativt stämpling /anstiftan till brott...Vilket för mig in på Kliniken och landstingets ledning.. De skiter i lagen, de anser att den inte gäller dem, deras lagar står över samhällets lagar, precis så tänker kriminella organisationer... Fast det var ju en parantes....Vi som sitter på hispan har fattat för länge sedan att våra rättigheter togs ifrån oss samma dag som vår dom vann laga kraft och vi togs ur samhället och sattes i förvaring på ett fängelse förtäckt till sjukhus, där inga andra lagar gäller än Klinikledningens..Vilket Enhetschefen på D sa till mig "Våra regler står över grundlagen" (vilket är det dummaste jag har hört nån gång, grundlagen är ju helig)

En patient skojade en gång och sa "Arbeitsterapi macht frei" (vilket senare blev ett omdiskuterat tröjtryck på hispa)..Ju längre tiden går ju mer undrar jag om han inte kanske hade rätt i det han sa...Är detta ett sjukhus? Eller ett koncentrationsläger?? Det hänger ju på rättigheter och patientsyn...Skiter ledningen i patienters rättigheter och inte ser sina skyldigheter att följa lagen och de mänskliga rättigheterna, så anser jag att (även om de inte tar död på oss) inte är ett dugg bättre än de som ledde de Sovjetiska Gulagen, Tyska arbetsläger och mindre aktade institutioner i mindre utvecklade läger...I stället för "Välkommen till Sigfridsområdet" som det står nu på en skylt med karta, borde det stå "Välkommen till Blinka Blinka Blinka..OBS Patienterna får endast matas av behörig personal"

En kul sak är dessutom att Hawaii och madrid deklarationerna skapades engång i tiden (sverige skrev under) för att Sovjet inte skulle kunna låsa in dissidenter på mentalsjukhus på obestämd tid och nu gör Sverige exakt samma sak men gömmer sig bakom nån falsk "röda korset" flagga. Jag har tidigare skrivit om s.k Hawaii fall och det verkar ju inte bli bättre...Politiker säger "jo vi har skrivit på deklarationerna" fine.. men följ dem då?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0