Lördag..Myskväll på Hispa..Hägglund gillar inte regnbågar



Hejhej hemskt mycket hej där ute i stugorna denna Lördagkväll..Idag har jag inte riktigt hunnit med att blogga. Idag började jag med att sätta igång elementet, det var så satans kallt att rutorna hade kondens, på insidan..men nu har det kommit igång lite, så jag blir nog inte förkyld av rumstempen iaf *ler sött*

Sen efter det stekte jag kyckling till dagens brunch, pastasallad med kyckling och bacon bitar. Den var god måste jag säga, till detta serverades en hemmagjord Tzatziki. Rätten allt som allt kan inte annat än få 4 injektioner av fem möjliga, eventuellt 4,5. Sen har det varit lite småplock med papper and shit och nu på kvällen har vi haft lite myskväll. Vi slängde ihop lite varma mackor med kantarellstuvning. Kantarellerna hade några på avdelningen plockat i de småländska skogarna. Sen hade vi godis och en bra film. Allt som allt en trevlig kväll, kanske inte riktigt hur man skulle vilja spendera en lördagskväll när man är i min ålder, men nu är ju läget som det är och det får man ju acceptera..

Jag funderar på en sak så här på kvällen...Det är typ 4000 år sedan Gamla testamentliga lagar skrevs ned, efter diasporan, där står det vissa kulturella saker som var tidsenliga och säkert hade en god anledning för stammens fortlevnad etc. Sen läser jag i dagens aftonblad att trähatten Hägglund gör allt för att behålla äktenskapet heterosexuellt, det är nästan som om homofobin inte vet gränser, Varför i helvete ska en regering, ett land ha rätten att bestämma vem man som individ vill vara gift med? Räcker det inte med det överförmynderi som finns på andra platser? Varför ska Hägglund, Asta 99 i Umeå eller Greger 46 i Lund bry sig om vem folk ska gifta sig med? Tror homofoberna att man som hetrosexuell ska tvingas till homosexuella aktiviteter om man gav denna minoritet lika rättigheter som heterosexuella... Personligen skiter jag högaktningsfullt i vem folk vill sätta på eller gifta sig med, är jag inte med i sovrummet har jag heller ingen anledning till att ha synpunkter på vad de gör där inne...Jag tror nog att även vuxna homosexuella män och kvinnor ska kunna anses vuxna och mogna nog att välja själva vem de vill gifta sig med....Att dessa idioter som styr ens kan knyta skorna är för mig ett mysterium..Jag känner en del homosexuella män och kvinnor och de är precis som oss heterosexuella, fast med en annan smak på det sexuella..jaja..Vi kan nog konstatera att Hägglund inte gillar Regnbågar..


Kommentarer
Postat av: Christina

4000 år....har jag missat någonting.....jag skriver 2008 e.k. Vad 17 skrev i man bibeln för 4000 år sedan....please fill me in....

2008-11-01 @ 23:27:11
Postat av: Pat Punkt

e.kr är ju Nya testamentet och GT är äldre än NT, Moseböckerna etc..Judarnas historia är bra mkt äldre än Kristus.

2008-11-01 @ 23:41:57
Postat av: stef

Vem bryr sig om vad som hände för 4000 år sedan?

2008-11-01 @ 23:45:34
Postat av: Pat Punkt

till Stef:



Uppenbarligen Hägglund!

2008-11-01 @ 23:53:48
Postat av: Christina

Naturligtvis....du har så rätt.....om du nu haft tillgång till psykolog på hispan kunde du frågat om dessa mina freudianska tankestopp tyder på personlighetsstörning....fattar inte själv hur jag fick till den kommentaren.....sorry

2008-11-02 @ 11:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0