Måndag..

När jag vaknade i morse kände jag mig förkyld och rosslig...Så efter frukost gick jag och lade mig igen, jag hoppade således över friskisen idag. När jag vaknade till vid 11 tiden, kändes det bättre så antagligen var jag bara trött. Sen på eftermiddagen vart det ju musikgrupp och det gick bra idag med..Vi höjde lite tonarter på nån låt och testade, vilket blev bra faktiskt..

Lite om media..Det stod om en kille som fått 8 år, för medhjälp till skattebrott, det är ju helt sjukt, hur mycket pengar måste man fiffla med för att komma upp i dessa straffsatser? Jag har hört en siffra som skulle vara 1 år för varje miljon, till en viss gräns, men medhjälp borde ju ge lägre straff....*shit* Smp har två artiklar med denna intern, en sa 8år den andra 8 månader..Antagligen är väl 8 månader rätt..
Sen läste jag att man som patient inte ska kunna klaga på sjukvårdspersonal (typ HSAN anmälan), vilket jag tror är bra..De där s.k myndigheterna är ju totalt meningslösa, jag anmälde en hispaläkare till HSAN engång, som borde ha fällts, HSAN´s svar var att jag kunde få ansöka om en stödperson,,Jag undrar vad en stödperson har med övergrepp av en läkare att göra, men fick aldrig nått svar på den frågan...I ärlighetens namn kan regeringen likagärna lägga ner JO och JK med även Socialstyrelsen som ingen tycks lyssna på ändå...En nära anhörig till mig JO anmälde en klinik som erkände i TV att de medvetet bröt lagen...JO svarade, att det var okay att bryta lagen, då det innan hade diskuterats att ändra den (vilket aldrig hade gjorts) så tydligen kan man enligt JO hävda lagar som aldrig röstats igenom, och ha juridiskt stöd...De har ju i många år diskuterats att höja hastighetsgränserna..undrar om man kan hävda det om man ryker för fortkörning?

Jag tror att man ska inse det som patient att lagar och rättigheter enbart existerar på papper, det är inget som efterföljs.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vem har gjort dig förkyld då ser oskyldig ut ;) Krya på dig gos.

2008-11-18 @ 07:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0