Måndag..besök, musik, datahaveri

Hejsan..

Jag bloggar idag enbart kort då min dator havererat, och jag ska få hjälp med den imorgon. Jag har idag haft min mor på besök, vi åt gott och fikade, sen vart det musikgrupp o sen havererade min dator så nu skriver jag på den slöaste pc´n i mannaminne, och hade jag haft adhd hade den rykt genom fönstret för länge sedan..

jaja..ett litet svar till Jaquline som skrev en kommentar..Psykopater döms inte till vård, det anses vara en störning som inte går att behandla, och således döms psykopater till fängelse. Psykopati är en personlighetsstörning och personlighetsstörningar är inte grund till rpv vård, även om de är vanliga med andra tilläggsdiagnoser...Men överlag anses inte personlighetsstörningar vara allvarliga psykiska störningar..Förr dömdes psykopater till vård, men det var länge sedan nu..Så psykopat är jag inte...Jag är dessutom frisk idag efter åren på psyk så därför framstår jag nog inte galen idag.

Jag läste i kvällsposten att de jagade en rånare i helsingborg..Jag undrar om det var värt en rubrik pga nyhetstorka eller pga att det är den enda jagade rånaren i landet? med tanke på gårdagens kalla fakta kan det ju vara vilketsom

Kommentarer
Postat av: ssspatient

Såg inte kommentaren som jaquline skrev, men det är tydligt att hon/han/det inte har någon aning om vad psykopater är, en vanlig missuppfattning i samhället...

2008-11-04 @ 08:09:41
URL: http://ssspatient.tk
Postat av: Psykolog 025

patpunkt har faktiskt helt rätt, det som vi inom psykiatri kallar psykopater, är sådana som inte går att behandla...

Så påstå inte att patpunkt är psykopat om du aldrig har träffat honom...



Jag har aldrig träffat honom, men om man skriver i den tonart som han har skrivit sin blogg i, så verkar det inte som om han har psykopatiska drag..en psykopat är bara intresserad av det som gagnar en själv...



2008-11-04 @ 08:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0