PP svar till Kommentar

Signaturen Christina skrev följande kommentar:

Vet du, jag kan nästan ha överseende med de okunniga, som har en massa synpunkter av kränkande karaktär. Det handlar ju om okunnighet och man tycker mest synd om inskränkta människor. Men då man skriver under sign. skötarn, och således vill låta påskina att man äger ett uns av kunskap samtidigt som hela ens insädare andas moral och förtryckarmentalitet...då känns det marigt.Då önskar jag att det någonstans i kulisserna finns en chef, som kan se till att man ställs inför det faktum att man inte passar i vården. Bättre att en sådan person arbetar med döda ting för det är just dessa personer som förstör för så många patienter.Visst har jag i mitt arbete träffat på dylika tragiska figurer, men vårt samarbete har aldrig blivit långvarigt, för att uttrycka det snällt. Så hoppas man gör en inventering av sin personal. Tack och lov har ju majoriteten en god inställning....

Jag strök under ett par ord och mitt svar är: Problemet är väl att en del anser sig göra det. Iaf verkar ledningen se oss som nån form av ägodel, en inkomst som inte har några rättigheter..Som du skriver så är majoriteten goda skötare med kompetens och empati...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0