Söndag,inställd träning och migrän (?) Och sömnens mysterium

Kära Läsare,

Pat Punkt har idag sedan imorse haft huvudvärk..Migrän går i släkten typ, och eftersom jag ärver alla dåliga egenskaper från min far så har jag väl ärvt detta med..Jaja det kan ju vara nått annat typ förkylning eller frustration över tillvarons ofullständighet..Det kan ju vara att jag legat konstigt inatt..Jag tror att jag varit på äventyr i mina drömmar, när jag vaknade så hade jag lyckats rotera täcket och hamna i påslakanet..Det var ju bekvämt, men hur jag hamnade där är och förblir ett mysterium...Det var iaf en trevlig kväll igår, dels film-kvällen, sen telefonprat..

Imorgon kommer min kära mor på besök, det är alltid kul att få besök. Ske se om jag kan få min kaffemaskin att fungera ordentligt..Så att jag kan fixa ihop en latte..Sen efter det blir det musikgrupp på eftermiddag med Sss okrönta kungar Conny (socioterapin) och Tommy (Musikterapeut och dansbandslegend). Det blir trevligt som vanligt...

Jag läste en intressant artikel på Viska.se idag, som Admin1,  killen som driver forumet hade skrivit

Forskare har med PET-röntgen av hjärnan funnit att det finns tecken på att utvecklingen av schizofreni kan kopplas till inflammation i hjärnan. Forskarna tänker undersöka vidare om denna inflammation uppstår i samband med att sjukdomen startar eller om den orsakas av försämrade symptom under själva sjukdomen. Man diskuterar om antiinflammatoriska läkemedel, som verkar på hjärnans mikrogliaceller skulle kunna få effekt mot schizofreni. Tidigare har vanliga antiinflammatoriska läkemedel testats mot schizofreni med begränsad framgång (viska.se)

Även om jag inte lider av schizofreni så läser jag en del på Viska, vilket är ett eminent forum för folk med psykisk sjukdom, anhöriga samt andra. Hela forumet sköts utav en kille som kallar sig Admin1 och han förtjänar all cred för det fina forumet han driver... Ni som inte känner till forumet uppmanar jag att besöka det...

Nu ser vi fram emot den nya veckan så tar vi nya tag!



Kommentarer
Postat av: stef

Vill bara påpeka att dina dåliga egenskaper har du från din mors sida

2008-11-02 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0