Söndag...Leasad konst..

Söndag på el klinico loco, lungt, soft, lite god mat, trevlig stämning...

Idag i Smålandsposten stod det en artikel om, Erika Månsson. Det står att hon är kulturansvarig inom Landstinget Kronoberg, om jag då inte helt misstolkar så är det hon som väljer ut konsten som hänger på väggarna i Landstingets fastigheter...Konsten får man väl anse komma från "erkända" konstnärer och den leasas för dyra pengar av landstinget, på en bestämd tid...Jag hade inte en aning om att konstnärer hyrde ut sin konst...Och med de summor som läggs på konst, så lär smålands konstnärer dyrka denna kvinna...Skiten de inte säljer hyr landstinget..Fast det är ju bra att de stöttar konstnärer tycker jag det är ju till heder för landstinget tycker jag..Men varför kan de inte ta lite snygg konst? Här på kliniken står en typ "runstens" aktig mosaiksten, asful, kostar enligt uppgift multum..Jaja det är ju bra att de slår ett slag för kulturen..Läs artikeln 

<--- en bild jag tog utanför psykakuten :D, ironi på den högsta av nivåer...*ler sött*

Jag läste KVPs artikel idag om hur Tito Beltran, övermedicineras på häktet...Tanken slår mig...Om han nu ätit sina piller i så många år, borde han veta hur många av dem han borde ta..Lite egen ansvar borde han väl ha lill-ponken? Och snacka om att ha duperat sin fru..

- Han är oskyldig. Bara för att man är dömd för ett brott betyder inte per automatik att man har begått brottet. I Sverige sitter många oskyldigt dömda, säger Jenny Beltran.

Hon har alldeles rätt i en sak..På kåken är fruktansvärt många oskyldiga...Om man får tro på deras historia. Ingen tycks ju ha gjort något om man pratar med dem, och allt är ju alltid nån annans fel, alla är helt oförstående till anklagelserna...Inte alla och inte alltid såklart med fruktansvärt ofta..Det är fint att Jenny stöttar sin make, men hon borde vakna upp och känna kaffedoften...2 år är ju nästan en kaffevolta. Kaffevolta för er oinsatta är ett kortare straff, som pundare och kriminella ser som en rast och semester mer än ett straff..Därav "Kaffevolta"...2 år är kanske inte riktigt en kaffevolta, men snudd på...

Artikeln fortsätter..

När någon döms i Sverige för ett sexbrott erbjuds personen behandling inne på anstalten. Är det något Tito tänker acceptera?
- Det är ju klart att han inte tänker acceptera vård för något han inte har gjort. Du kan väl inte behandla någon för en sjukdom personen inte har, säger Jenny

Det låter ju betryggande att "el pequeno chileno córneo" kommer ut obehandlad...Fast är han oskyldig är det ju för djävligt att han är dömd..Men det känns inte troligt med två sex-relaterade åtal så nära inpå varandra...Fast det  händer ju. Jag hoppas han får insikt och hjälp så att han inte återfaller i brott..

Nu ser vi fram emot en ny vecka och att mitt möte blir av imorgon !

Kommentarer
Postat av: stef

Skrattade gott

2008-11-09 @ 22:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0