Trähatt. Mr Dernevik

 <-- Mats Dernevik

Ni som läst min blogg innan, får kanske lätt uppfattningen att jag skulle vara bitter på ovanstående trähatt, men det är jag inte *helt ärligt* Däremot ifrågasätter jag han kompetens, och hans forskning (plagiat?). Egentligen borde jag vara tacksam för att ha träffat på Dernevik, då hans arrogans och nedlåtande syn på sina patienter, fick mig att stå upp för mig själv för första gången och ifrågasätta hans och hans kliniks kompetens. Jag har senare fått upprättelse på min nuvarande klinik, och där de iaf inofficiellt ifrågasätter det som Mr Dernevik skriver då det saknar belägg och vetenskaplig grund.  Som i mitt fall blev jag informerad om en längre tid att "jag var allvarligt psykiskt störd, fast de visste inte vad jag led av och jag visade inga tecken på att vara det". Hur man kan vara allvarligt psykiskt störd UTAN att visa tecken på det är för mig obegripligt, kanske kan nån av er som läser belysa detta? Sen när jag krävde ett svar på vad jag "led" då psykosen varit borta länge, blev jag mer eller tvingad att göra ett personlighetstest (för frigång kunde ju inte bli aktuellt innan jag gjort testet). Jag gjorde testet, fick med det och fick göra det i lugn och ro på rummet sa de (Dernevik skulle på semester och ville inte invänta de 30 minuterna antagligen). Efter Derneviks semester blev jag inkallad till honom och fick då reda på att testet inte påvisade några störningar, men han tänkte ge mig diagnosen "Osjälvständig störning", inte på grund av testet utan pga att mina föräldrar ringde och ifrågasatte läkaren för mkt, som Mats Dernevik uttryckte sig "slogs mot väderkvarnar"..Därför var jag osjälvständig..trots att jag levt i egen lya sen jag var 16 och klarat mig själv fram tills jag blev sjukskriven från studier och pga ekonomi var tvugen att bo ett tag hos mina päron...Ett kriterium för en störnings dignos är dessutom att man ska visa tecken i barndomen på det, fast det tyckte han var en oviktigt, att jag sen inte uppfyllde ett enda diagnos kriterium + att testet sa emot diagnosen såg han som mindre viktiga detaljer.

När Dernevik sen chattade på Kvällsposten blev jag nästan full i skratt då det han sa om "pyromaner" var typ samma sak han säger och skriver om de flesta störningar..Men min fråga om det blev aldrig besvarad av nån anledning...

Men nu fickk han äran att två ggr nämnas i min blogg under rubriken trähatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0