Lördag..Skallebank :(



Vaknade idag med en djävulusisk huvudvärk, nu är det bättre men inte helt bra...Man kunde nästan tro att jag var bakis, men jag misstänker att jag har börjat utveckla migrän efter åren på hispan...Men det går över det med antar jag..

Hade idag en diskussion med en personal angående mobilförbudet och vården på kliniken..Jag vet inte om han missförstått mig innan, men vården här har jag aldrig haft synpunkter på snarare tvärtom. Jag anser att klinikens problem inte ligger i vårdrelationer mellan patient och personal/Läkare utan klinikens problem ligger i ledningen och att de slutat se patienterna som individer utan som en klump med kassa intäkter och det vänder jag mig emot (många personal med). Men vården tycker jag i jämförelse ät bra, Växjö har ett oförtjänt dåligt rykte i landet och jag måste säga att den kompetens jag mött hos läkare och personal har jag inte mött i andra delar av landet. Även den kontakt jag haft med ledningsrepresentanter har i huvudsak varit ömsesidigt respektfull, det jag vänder mig emot är som sagt att de nu bygger in kliniken mer och mer och gör hela bygget till en snudd på atomsäker bunker och det tror jag är mer skadligt än positivt. Man får inte glömma att man överlämnas till vård pga att man inte anses klara av fängelselivet samt att man inte anses frisk nog att ha haft ett egentligt uppsåt i sin sjukdom...

Vi diskuterade även fenomenet med vårdavgifter för tvångsvårdade individer. Personligen har jag alltid betalat min vårdavgift och jag anser att man borde göra det eftersom systemet är sådant. Däremot har jag personliga synpunkter på ifall man verkligen ska tvingas betala för en icke frivillig vård? Jag har även tolkat politiker som att det kan eventuellt strida mot europalagen att tvingas betala för något som man inte på egen vilja har bett om, samma diskussion förs ju om TV-licensen som de facto även den är påtvingad..du har inget val så länge du har en tv ska du ju betala..Har man dessutom x-antal hundratusen kronor i skadestånd och skulder så så är det kanske inte riktigt så hemskt för en patient om även vårdavgiften läggs till skulderna om man ändå inte har chans att betala av dem? Hade jag haft stora skulder jag visste aldrig gick att betala så är jag inte helt säker på att jag heller hade betalat vårdavgiften..Sen anser jag att så länge klinikledningen inte följer det som åläggs dem ska de inte heller begära att patienter följer ett sådant åläggande som vårdavgift..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0