Måndag, Måndag så bra det är...(gissa låten)


Hallo. Idag är det måndag, oktober börjar närma sig sitt slut och snart kommer November, sen månaden vi alla väntar på December med julbord och julklappar samt fest och ståhej med familjen, även på Hispan kommer det bli lite festligare med godis och julbord, däremot är det många som har ganska stor julångest, som jag skrev i ett av de tidigare inläggen så förknippar ju alla människor vissa dagar med familj och vänner, julen är ju i allra högsta grad en sån dag..

Idag kommer mina päron på besök och de tänkte hänga med och lyssna då jag ska sjunga idag på kliniken...För folk och rövare i växjö stad skulle man skämtsamt kunna säga. Det ska bli lite trevligt tycker jag, musiken blir nog hyffsad och kaffet blir nog gott, däremot är det ju inte mycket till backstage område, och några vilda groupis och autografskrivande blir det nog inte (fast ingenting förvånar mig längre när det kommer till psyk).

Morgonen har varit mulen som vanligt i denna stad, men *ta i trä*så börjar det se ut som det spricker upp lite..Kanske blir det några minuters sol idag ändå.

Journalister upphör aldrig att förvåna..Jag läste i morse smålandsposten vid frukosten, och även om den tidningen är ganska intetsägande oftast så hade de idag en rätt bra ledarsida, där en Elisabet Lann skriver att straffet tar inte slut för att man döms, utan när man en dag släpps och har avtjänat sitt straff så döms man på nytt då man ska söka jobb etc. Som dömd brottsling döms man sedan till ett liv i utanförskap i samhället som en "oönskad individ" och det tror jag är en stor anledning till att så många återfaller i brott, får man inget jobb och inga normala vänner så söker ju sig folk dit där de är accepterade, typ den kriminella världen, samhällets skuggsida...Jag tycker att artikeln var bra och länkar således till den;  Fri men ändå fånge; Smålandsposten

Självklart ska inte vissa kategorier av brottslingar ha vissa typer av jobb och när det kommer till arbete med barn & ungdomar så måste ju kontrollerna vara hårda, en tanke att begrunda för andra typer av arbeten är dock; att det är inte den som engång åkt fast som är den farlige utan alla de som inte åkt fast och kan börja alternativt fortsätta en kriminell bana..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0