Onsdag- Havet

 
Jag har idag, för första gången på typ 5 år sett havet. Det var mäktigt att få se det igen, jag tycker mycket om havet, det är så kraftfullt och ändå så rogivande. Det var knappt en våg på havet, bara lite stilla guppande..Men bara närheten till havet kändes så speciellt. Vi åkte runt lite och shoppade lite saker på landets stora jubilar-affär och det är ju alltid trevligt...

Idag är det tio år sedan den stora branden i Göteborg, där 63 unga människor miste livet och åtskilliga fler skadades. Jag minns att jag dagen efter var i Göteborg för att se Motörhead spela i Lisebergshallen, med DIO och Hardcore Superstar som förband, det hölls en tyst minut då och jag tog ganska illa vid mig då ett gäng skinbollar stod och buade i bakändan under den tysta minuten. Jag vill minnas att de slängdes ut, men det kan vara ett önsketänkande. Jag minns med att jag trodde att det hade varit ett el-fel som orsakat branden, men då jag hörde att den var anlagd blev jag orolig att det hade varit ett rasistdåd som skulle leda till repressalier. Nu erkände några unga invandrar killar dåden och dömdes senare för dem..Nått år senare var det en minnesstund på årsdagen som jag och min far åkte på och jag minns att det berörde mig djupt fast jag tror inte jag visade så mkt egentligen, men det var verkligen en tragedi och en fruktansvärd händelse som aldrig skulle fått hända. Det skulle inte ha varit så många i lokalen och varför var utgångarna låsta? Det är ju de första frågorna som man ställer sig, den tredje frågan är ju hur fan nån "frisk" människa kan tända eld på en lokal där det finns folk?

I min forna åldersnoja skulle jag nog ha kallat detta inlägget för "Den gamle och havet", men nu är ju inte min noja så stor längre så nu återstår ju bara frågan hur många bultar det egentligen finns i Ölandsbron?

Och nu är det en dag närmre frihet och ännu en dag närmre Dagen :D *ler sött*

Kommentarer
Postat av: Lilla My

God morgon!



Bara en liten fundering; varför har eld och hav en sådan stark dragningskraft på oss?



Rasister..man borde utrota dem..Starka ord och kanske felaktigt tänkande men vilka vidriga människor!!

I våra upplysta tider anser inte jag att man kan skylla på okunskap, dålig information, rädsla mm som så ofta sägs. Icke!

2008-10-30 @ 12:36:59
Postat av: Christina

Tillåter mig att ha vissa synpunkter på begreppet "hav". Det riktiga havet ligger på Sveriges västsida.....s

2008-10-30 @ 20:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0