Sköna lirare "Måsmannen" Eller "Mr Are you suuure?"



Som nydömd är en av de första minnena när jag går ut på en inhägnad balkong, där en man står på knä och slänger ut bröd till ett gäng skrikande måsar.Jag påpekade i all enkelhet att om han satt och matade måsarna skulle de inte försvinna utan bara vara där och skrika och ha sig, han tittade då på mig med stora ögon och sa på knagglig svenska "Men..det är min bror", efter det mötet kunde man typ lägga nivån på samtalen med denne lille paranoide vilde som i sin sjukdom var ganska rolig, strömmen gick ganska ofta på kliniken, då blev han genast nojig och trodde att nån skulle hämta honom..Han stod i personalens rum och tittade ut genom förstret och sa "CIA comming to get me", en dag skojade personalen med honom och sa att det inte alls var CIA utan Mossad, då ryckte han till och sa "Are you suuure?" Sen lugnade han ned sig, han hade inga stora utbrott, han var bara lite soft-tokig...

En annan smårolig incident var då det kom ett stort paket på posten till honom och personalen öppnade paketet som de brukade och hittade till sin förfäran ett stort Excalibur svärd från Hobbex, de kallade på honom och frågade vad som var meningen med det här svärdet..Han tittade då oförstående på dem och sa "Iam king...I need a sword..I will kill dragons" (han var smått besatt av St Göran och Draken) Han gick iaf med på att ha det nere i kulverten inlåst i ett förråd, mot att han skulle få tillbaka det om det kom en drake som han skulle behöva dräpa...

Omnågot hände på avdelningen var han en av de första som var på plats och brottade ner patienten som spårat ur, det hör inte till vanligheterna ska ni alla veta..Oftast var det lungt på avdelningen så han fick inte brottas så mycket...George Bush tyckte han mycket om, så fort Bush kom med på Tv ställde han sig i givvakt och gjorde honnör, satt man i dagrummet då brukade han titta stolt på en, typ "det där...det är jag om några år", jag skrattade rätt gott då han såg en enorm gris på tv och bara spontant pekade på grisen och sa "Ariel Sharon" och sen skrattade han och gick...

"Are you suure" var nog de orden som han sa mest, som en gång då han satt och tittade på "underklädes delen" i en ellos katalog och han gjorde "vällustiga ljud" och sen sa han "Titta bara 99kr", då skulle jag skoja och sa att han då fick en fru på köpet, då lyste han upp "Arrre you suuure?? 99 kronor?" och sedan bläddrade han frenetiskt i katalogen för att hitta "rätt fru" den bilden kan jag än idag le lite åt....Sen ville han gifta sig med min mor för att han skulle slippa utvisning och tyckte det var taskigt att hon inte ville skiljas från min far för det nobla ändamålet att ge honom uppehållstillstånd.

Sen kom dagen då han ansågs transportabel och blev utvisad och det senaste jag hörde var att hans familj skaffat ett hus åt han i Beirut.....

Minnas honom lär jag alltid göra iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0