Torsdag, 2 Oktober..



Torsdag..Lördag dagarna spelar ingen enorm roll, de flesta dagarna ser likadana ut, och har väl gjort i snart 5 år. Lite småvariationer är det ju, men inga omvälvande situationer. i dag har jag iaf vattengympat, pass nr 2 i ordningen, och det var lika kul denna gången tycker jag. Kul att få känna sig lite smidigare än den normala bankvalvs-känslan jag har då jag rör mig..All cred till gympalärarinnan! På förmiddagen slängde jag ihop en Vegetarisk Tacogratäng till avdelningen, till vår pedagogiska lunch och den verkade uppskattad..

Jag läste på Aftonbladets hemsida igår; det var en artikel där som gjorde mig riktigt pissed-off. En ung kille i England hade klättrat upp på en hög byggnad och skulle hoppa, polisen försökte få ner honom i flera timmar, naturligtvis samlas ju en stor folksamling som det alltid gör vid tradedier, då folk vill se misär. Det som gjorde mig förbannad var at folkhopen ropade till den deprimerade unge killen att han skulle hoppa..Hur faaaaan är man som människa funtad om man i friskt tillstånd står och ber någon ta livet av sig? Man kan ju undra vart världen är på väg...

Såg Leffe GW och Hasse Aro på Efterlyst igår, eller "Ring så golar vi" som det kallas på interneringsanstalter, GW är ju en rätt skön snubbe, lite lagom flummig och a-social men med ett skarpt intellekt, Hasse Aro verkar ju lite mer besatt av att verka hård och tuff, tyvärr når han inte riktigt ända fram utan framstår mer lite "nördig"...Programmet i sig är en god idé, när det används i syftet att lösa brott och få tips,även om de inte lär fånga något "storvilt" genom programmet. Men att hänga ut folk som redan är arresterade och dömda, är för mig obegripligt...Är nyhetsvärdet så stort i rättegångar och domar? Jag tycker det verkar som de flesta bara vill spy på sådana reportage och artiklar. Vad hände med nyheter som är goda och samhällsfrämjande? Utan GW skulle inte Efterlyst vara så populärt tror jag..jag stängde iaf av efter 7-8 minuter och såg på film istället. Filmen var bra, fast lite väl ruggig för min smak...

Ikväll blir det nog en liten tur ut på området, lite luft och kanske en fika nere på gråmassivet (kioskbyggnaden)
Skriver nog mer senare!

Kommentarer
Postat av: Jobe

Kul att läsa, Tacogratängen var SUPER!

Ehh.. min blog är lite mer fientlig mot kliniken, men vi är också på olika avdelningar!

2008-10-02 @ 15:36:07
URL: http://ssspatient.tk
Postat av: psykos

Hej.. fick tipset om din blogg av psykbryt? jag har länkat till dej under GAD - ångestinlägget, passar du in där och går det bra?

Kram P

2008-10-02 @ 15:54:20
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0