Torsdag..FULLT ös Medvetslös


<--  le soup de jour

Jag har idag återupprättat min sopp-heder..Idag var andra gången i mitt liv jag gjorde soppa, förra gången blev den oätlig, men denna gången superb, så jag fick min hämnd på den andra soppan *hahaha soppjävel haaha*
Dagen har annars varit full av aktivitet och sprudlande verksamhet, började dagen med att laga mat (el soppa de mare) och sedan vattengympa, sedan ett mindre matmöte och sedan iväg till affären och shoppa mat till kommande dagars rätter på hispa..

Det händer mycket ute i världen, folk torteras och hålls inlåsta av sina respektive, folk far illa och ledare i länder har slutat att se invånarna som människor utan ser dem nu som inkomster och arbetskraft, blir du sjuk är du inte längre önskad, då avpolleteras du och slängs åt sidan..Inget värde, ungefär som om folk idag inte är värd mer än sina handlingar.. syster Helen Prejean skriver i sin bok att "Människor är värda mer än sina sämsta handlingar", tyvärr verkar det inte gått in hos folk som leder länder och domstolar etc etc..

Människovärdet vi fodra tillbaka.
Kämpa för rättvisa frihet och bröd!
Människovärdet vi fodra tillbaka.
Kämpa för rättvisa frihet och bröd!

Jag tror att folk och fä i samhället måste börja se varandra som människor även om ens granne är utslagen eller sjuk.Först då vi ser andras värde kan vi se deras rätt i samhället, och först när vi ser andra, ser de oss.

Ps..Miss V...You are da bomb

Kommentarer
Postat av: stef

Så sant så sant. Du brås på dina föräldrar

2008-10-23 @ 21:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0