Torsdag..Sväva i det blå..



Jag har idag lagat mat..till avdelningen, det blev makaroner och ungsgratinerad falukorv, nu vart ju ketchupen slut idag så därför fick jag lite lätt vispa ihop en tzatziki, och då satte jag en elev i arbete med att riva gurka till den samt skala vitlöken, så att det skulle gå lite snabbare...Jag är bra på att samarbeta med folk så länge de gör som de blir tillsagda *ler sött*
Sen vart det återigen vattengympa och idag var jag ju seg redan innan den började, men det gick rätt bra. Som avslutning fick jag ligga med en ring runt halsen och flyta till lite avslappnande musik och det var jääätte skönt, det kändes som om man var helt tyngdlös och bara svävade i det blå *ler*

Höll på att glömma att jag gjorde så att en personal fick en utskällning igår *Flåt..my bad* Egentligen gjorde jag nog inget jag inte fick, men saken var den att säkerhets receptionen inte uppskattade att jag som patient ringde upp dem och frågade varför det tog så lång tid att godkänna ett besök...Inte populärt, även om jag inte visste att jag som patient inte fick ringa själv så borde det inte ta 1,5 veckor att godkänna ett besök..Nåja...que sera sera. Döremot tycker jag ju att vakten där nere kunde skällt på mig istället för på personalen, jag ringde ju själv och tillräknelig är jag ju så jag kan ju t.om ansvara för mina handlingar...Fast faxet med godkännandet kom efter några minuter *ler sött*

Sen en fråga till Horace Engdahl angående Nobelpriset; Måste det verkligen enbart vara folk som ingen mer än ni har hört talas om som ska få Nobelpriset? Astrid Lindgren är världens näst mest översatta författare, efter Shakepear..Är inte den bedriften värd ett Nobelpris bara det?

Kommentarer
Postat av: Christina

Uppenbarligen skillnad på folk och folk där du är. Man får väl lägga den händelsen på vaktens osäkerhet eftersom vissa människor blir helt ställda då de hamnar i en situation de inte tidigare har erfarenhet av. Som du säger...dumt att projicera sin frustration på annan än den det berör.Vissa lär sig med tiden...andra lär sig aldrig. Tur att det löste sig iaf.

2008-10-09 @ 14:33:22
Postat av: Charlyene

Tyvärr får Nobelpris bara ges till levande personer... :-(

2008-10-09 @ 15:51:24
URL: http://charlyene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0