Tragisk Utveckling...Nyllet Goes Bezerk



Ny säkerhetsbunker byggs nu på Kriminalvårdsanstalten Kumla, den ska hysa platser för 24 personer. Säkerhet i all ära men ur rymningssynpunkt kommer det nog göra varken från eller till då de allra flesta rymmer då de är under öppnare förhållanden...Nu vet ju jag att pöbelmentaliteten kräver sådana här anordningar, fast jag ställer mig frågan varför allt måste bli mer som USA? Varför är ett land med den högsta säkerheten i fängelse även det landet där flest Mord och andra våldsbrott begås? Är jag den ende som ser paralleller i fångvården och brottsligheten? Är det en slump att det skjuts mer poliser i USA än någon annanstans i väst eller kan det vara så att det är så hårt att en brottsling hellre skjuter både vittnen och polis för att slippa åka in? Jag vet inte mycket, men en sak vet jag och det är att ingen alternativt få brottslingar "avstår" från att begå brott bara för att det blir hårdare tag. I den kriminella världen räknar folk med att de får sitta X-antal år lite då och då och de accepterar det faktumet som ett pris för sin livstil, den hårdare miljön i USA kan man ju tydligt se inte är ett avskräckande exempel...ju hårdare det är ju mer "status" kommer de som hamnar där dessutom att få i den kriminella världen...Hårdare miljö=Hårdare människor=Grymmare brott.   Så finns det folk som är så farliga att de kan vara i behov av en extrem inlåsning, men så många platser de planerar att bygga förvånar t.om internationella experter, som anser det "förvånande" att ett litet land med så fängelse interner är i behov av så många säkerhetsplatser..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0