Tisdag, fys och centrala veckan...



Tisdag, idag var det jättegott rotmos och korv till mat, som vi gjorde själva..Eller två här som lagade mat till avdelningen (tack). Rotmos är en lustig rätt, antingen blir det jätte äckligt eller om det görs på rätt sätt så blir det jättegott. Jag satte sedan på mig lite svensson-kläder och gick inqognito ner till kiosken och köpte en kopp kaffe och en tidning och satt en stund och läste. Träffade på Sjukhus prästen och Sjukhus diakonen och pratade lite med dem, de är verkligen jättetrevliga. Byggnaden som kiosken ligger i är inget estetiskt mästerverk, men det är rätt skönt att gå dit ibland och bara sitta en stund..oftast går jag dock ner till sjön och kontemplerar lite i lugn och ro..

Nu sitter jag och laddar inför kvällens fysiska ansträngning, Gympasset! Satsar som faan på att komma i form till Beach 2030 säsongen *spänner bicepsen* Jag lär ju aldrig bli en "väl-pumpad" snubbe, men det är skönt att få ta ut sig lite i gymmet ändå måste jag säga..Annars är det lungt. Centrala veckan är igång för fullt uppe i Sundsvall, för er som inte vet vad det är så är det lite av "En Klubb för inbördes beundran" Alla rättspsyken samlas ett par dagar och har en massa föreläsningar och får berätta hur duktiga de är för varandra, sedan blir det efter vad jag har förstått "lite mat & dryck" på kvällarna med allt vad det innebär..

Årets centrala vecka enligt Sundsvalls Rättspsyk:

Programmet innehåller bland annat detta:

- Minnesforskning
- Självsakdebeteende från olika perspektiv
- Kvinnliga psykopater, vilka är de?
- Framtidens juridik inom rättspsykiatrin
- Presentation och diskussion: Våra egna enheter (denna skulle vara kul att lyssna på ^^)

Undrar om man som patient skulle kunna få föreläsa på en sådan vecka? Så kallade experter kan ju uttala sig hur mycket det vill, men kommer aldrig kunna ge en patients syn på saker, och den rent kliniska saken är väl inte så svårt att sätta sig in i, det intressanta vore väl hur brottslingen/den sjuke tänker eller tänkte om sitt beteende, sitt liv som fri kontra intagen..Det hade jag tyckt var mer intressant att lyssna på än nån forskare som tror sig veta precis hur saker och ting fungerar. Inget ont om forskare dock, de gör ett bra jobb, många av dem iallafall, rent kliniskt.

Nu ska jag lyfta skrot..

Må väl och låt kvällen bli skön!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Haha, ja, ska vi fokusera på lungräddningen? ;)

2008-09-30 @ 17:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0