Utfodring på kliniken..





Två tidpunker på hispan då det är fart, är Lunch (typ runt 11.30-12.00) och Middagen runt halv fem..aldrig är det så livat som då, om det inte är upplopp vill säga eller brandlarm. Tyvärr är ju maten som den är och centralköken är ju inte utbildade i några kulinariska höjdpunkter. Standard här på kliniken är Risgrynsgröt, vilket jag tycker är frukostmat, men centralköket anser att det är en bra middagsmat som förtjänar att serveras ofta, inte helt sällan 2-3 gånger i veckan...För inte så länge sedan ringde en personal till köket och frågade om det inte kunde servera något annat för oss som är inneliggande lite längre är standard veckan på centrallasarettet...Kökstanten svarade "så ofta serverar vi det inte"..så ofta? Vad är ofta om 2-3 gånger inte är ofta? Och helt ärlig...Dåligt kokt risgrynsgröt är inte gott.... En annan kulinarisk höjdpunkt är Mannagrynsgröten som kommer de dagar risgrynen är slut...fast det är mer mannagrynsoppa, för gröt konsistens är det definitivt inte...

fast värst...absolut värst..är söndagens standard mat..slottstek, potatis och sås...fast jag misstänker att de får överblivna skosulor från Nike, billigt och potatisen sparar de nog in el kostnader på för kokar dem gör de inte länge den saken är säker..


En del grejer är ju dock mindre trevligt som de patienter som aspirerar på medlemsskap i REVH (Riksförbundet för ej vänner av hygien) med tveksam hygien som går o river i pålägg etc...som tur är så lär man sig stänga av sånt och se till att vara först då sånt serveras...



maten på kliniken har ett syfte iallafall och det är ju att de håller pizzeriorna i stan sysselsatta och i god ruljans..detta då man inte kan äta sjukhusmaten alla dagar, ofta slängs det bara, och personalen som skulle kunna äta den riskerar kicken om de ens smakar på den...fin tanke att folk svälter medans kliniker slänger fullgod mat som folk kunde ha ätit..

Min första fångdänga jag lärde mig var "En mätt fånge är en nöjd fånge"

Kommentarer
Postat av: Jessica

Detta inlägg var oerhört roande eller så är det bara jag som är över trött. Jag garvade så att tårarna sprutade och Veronica sitter i ena soffhörnet och tittar snett på mig.



Din blogg är intressant att läsa :] Ja, och väldigt underhållande i vissa inlägg också.



2008-09-21 @ 19:24:21
URL: http://strippedconfessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0